۱۶ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۳۵

دقایقی با همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

مکتب شهید سلیمانی زنده است / سردار هزاران قاسم تربیت کرد

مکتب شهید سلیمانی زنده است / سردار هزاران قاسم تربیت کرد

کرمان – در آستانه تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان همرزمان و همسنگران حاج قاسم سلیمانی از سلوک و اندیشه‌های او می‌گویند.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: مردم کرمان خود را برای ورود سردار دل‌ها به شهر آماده کرده‌اند حماسه‌ای فراموش نشدنی فردا در کرمان رقم خواهد خورد.

به همین مناسبت با تعدادی از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی به گفتگو نشستیم.

خون شهید سلیمانی همه را متحد کرد

یکی از همرزمان شهید سلیمانی در گفتگو با مهر اظهارداشت: قاسم سلیمانی یکی بود اما خون اما در رگ‌های همه جوانان مسلمان منطقه چه سنی و چه شیعه به جنش در خواهد آمد.

محمد ایران نژاد گفت: خون حاج قاسم قطعاً ریشه آمریکا را از منطقه می‌کند و این خبیثان را از کشورهای مختلف در منطقه خاورمیانه بیرون خواهد انداخت.

وی بیان کرد: قاسم سلیمانی موجب بیداری مردم مظلوم و مسلمان منطقه شده است و این تأثیر گذاری در سوریه، لبنان، یمن، عراق، افغانستان و تمام کشورهای جهان به خوبی دیده می‌شود.

ایران نژاد بیان کرد: این روزها می‌بینیم که بسیاری از چهره‌های سینمایی و هنری و اندیشمندان جهان حتی در کشورهای اروپایی قاسم سلیمانی را انسانی آزاد اندیش و مبارز در مقابل تروریسم می‌دانند.

وی ادامه داد: وقتی نماینده مردم آمریکا از ترامپ به عنوان تروریست کت و شلوار پوش نام می‌برد که آرامش جهان را بهم زده یعنی قاسم سلیمانی تأثیر خود را براندیشه های مردم جهان گذاشته است و حتی بعد از شهادت حاج قاسم راه او ادامه می‌یابد و این حرکت پر رنگ تر از قبل خواهد شد.

یکی دیگر از همرزمان حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم با شهادتش نشان داد و ثابت کرد که آمریکا سرکرده تروریسم در جهان است و با تکیه بر قدرت پوشالی که دارد سعی می‌کند حرف خود حتی اگر زور باشد به ملت‌های منطقه تحمیل کند.

اندیشه سردار سلیمانی در خون مردم جاری است

سردار تهامی افزود: دشمنان بدانند که همه سربازان ولایت، همه مسئولان و همه مردم انتقام خون حاج قاسم را می‌گیریم و راه او را با هوشیاری هر چه تمام تر ادامه می‌دهیم.

وی گفت: حاج قاسمی فردی ساده زیست، آزاد اندیش، انقلابی و ولایتمدار بود و برای آسایش و رفاه مردم و پیش برد اهداف انقلاب کوشش شبانه روزی می‌کرد و در تمام صحنه‌هایی که دشمن قصد ضربه زدن به ایران را داشت حاضر می‌شود و معادلات را تغییر می‌داد.

دشمن بداند حرکت متوقف نمی‌شود

وی تصریح کرد: دشمن فکر نکند حاج قاسم شهید شده است و این حرکت متوقف می‌شود، حاج قاسم اندیشه‌های خود را به جوانان منتقل کرد و در حال حاضر هزاران حاج قاسم در ایران وجود دارد و با جدیت اهداف او را دنبال می‌کنیم و حتی حساسیت ما نسبت به قبل در خصوص اجرایی شدن اهداف حاج قاسم بیشتر نیز شده است.

حاج قاسم بر قلب سرباز تأثیر می‌گذاشت

سردار عادلی نیز در این خصوص گفت: سردار سلیمانی بر قلب‌های سربازان فرماندهی می‌کرد و همه او را از جان و دل دوست داشتند و هر چه می‌گفت با جان و دل انجام می‌دادند چون می‌دانستند از چه جایگاه رفیع معنوی و اندیشه‌های برتر نظامی بهره می‌برد.

وی تصریح کرد: هر فردی دستوری از حاج قاسم می‌گرفت قلبا اجرا می‌کرد نه اینکه بخواهد به دلیل سلسله مراتب انجام دهد.

وی بیان کرد: دشمن نمی‌داند که حاج قاسم یک اندیشه است که از میوه‌های مکتب انقلاب می‌باشد و مطمئن باشید انقلاب فرزندان بسیاری مانند حاج قاسم سلیمانی دارد.

حاج قاسم در سخت‌ترین لحظات بهترین تصمیم را می‌گرفت و اجرا می‌کرد

سردار موسوی نیز در خصوص حاج قاسم گفت: وی در دفاع مقدس و در مقابله با تروریسم در بدترین و سخت‌ترین شرایط بهترین تصمیم‌ها را می‌گرفت.

وی بیان کرد: مدیریت وی در میدان نبرد چنان متبحرانه بود که دشمن طی چند ساعت مقهور او می‌شد.

ما منتظر لحظه انتقام هستیم

وی ادامه داد: سردار سلیمانی شاگردان بسیاری داشته است و همه آنها در مسیر حاج قاسم گام برمی دارند و منتظر لحظه انتقام هستند.

وی گفت: جبهه مقاومت نتیجه کار وی بود و این جبهه در حال حاضر در اوج قدرت قرار دارد.

علمی از دیگر همرزمان سردار است که می‌گوید: سردار سلیمانی از یک خانواده روستایی بسیار ساده، نجیب، پاک و مخلص پای به صحنه انقلاب گذاشت و همین مساله رمز موفقیتش بود.

وی گفت: پدر مادر سردار افرادی بسیار مؤمن و عابد بودند و حاصل چنین فرزندی می‌شود که این همه خدمت به جهان اسلام و مستضعفان جهان کرده است.

گفته روی سنگ قبرش بنویسند سرباز

نویسنده کتاب آن ۲۳ نفر نیز می‌گوید: گفته که روی سنگ قبرش بنویسند سرباز قاسم سلیمانی این یعنی اوج انسانیت و خاکساری.

یوسف زاده افزود: همین سه کلمه یک کتاب از مکتب سردار سلیمانی است و که باید به آن آندیشیده شود.

وی با این شعر به حرف‌هایش پایان داد: رفتی ولی کجا که به دل جا گرفته‌ای – دل جای توست گرچه دل از ما گرفته‌ای

بگذار تا ببینم اکنون که می‌رود ای اشک از چه راه تماشاگرفته ای

کد خبر 4818521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha