۲۳ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۱۱

با نظارت دامپزشکی انجام شد

صادرات ۲۱ هزار تن آبزی از طریق استان بوشهر در ۹ ماه سال جاری

 صادرات ۲۱ هزار تن آبزی از طریق استان بوشهر در ۹ ماه سال جاری

بوشهر- مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از صادرات ۲۱ هزار تن آبزی از طریق استان بوشهر در ۹ ماه سال جاری خبر داد.

مرتضی بحرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۲۱ هزار تن آبزی صادراتی شامل ماهی و میگو پس از انجام نظارت‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای توسط اداره کل دامپزشکی استان بوشهر از طریق این استان به خارج صادر شد.

وی تصریح کرد: از این میزان آبزی صادرات ۱۵ هزار تن میگوی پرورشی شامل ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن میگوی منجمد و هزار و ۵۰۰ تن میگوی تازه و مابقی ماهی غیرخوراکی است.

بحرانی اضافه کرد: برای صادرات این میزان محصول یک هزار و ۲۰۰ فقره گواهی بهداشتی بین‌المللی از استان بوشهر صادر و ۲ هزار و ۹۰۴ مورد آزمایش میکروبی و شیمیایی برای تأیید سلامت این محصولات انجام گرفت.

وی یادآور شد: روند فرآوری میگوهای پرورشی برای صادرات همچنان ادامه دارد و در این ارتباط این اداره کل تعامل و همکاری قانونی در زمینه‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای در روان‌سازی امور صادرات محموله‌ها با صادرکنندگان خواهد داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این میزان محصول آبزی به مقصد کشورهای اتریش، انگلستان، ایتالیا، بلژیک، امارات متحده عربی، قطر، عمان، کویت، تایلند، ویتنام، هنگ‌کنگ، مالزی، چین، سریلانکا، کره جنوبی، تایوان، پاکستان و لبنان صادرشده است.

کد خبر 4824742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha