۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴

دیشب در سالن مختارسلیمانی؛

برگزیدگان هفتمین کنگره ملی شعر فاطمی تقدیر شدند

برگزیدگان هفتمین کنگره ملی شعر فاطمی تقدیر شدند

برگزیدگان هفتمین کنگره ملی شعر فاطمی جمعه‌شب ۱۱ بهمن در سالن مختارسلیمانی شهر تهران معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتامیه هفتمین دوره کنگره ملی شعر فاطمی با عنوان «هجده‌سال نوری» در سالن مختار سلیمانی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ برگزار شد.

در این مراسم که جمعه‌شب ۱۱ بهمن به‌مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) با حضور جمعی از شاعران اهل‌بیت (ع)، اساتید و پژوهشگران ادبیات دینی، شهردار منطقه ۱۸ و مسؤولان و چهره‌های فرهنگی همراه بود، ضمن شعرخوانی شاعران در وصف حضرت فاطمه (س)، از برگزیدگان این دوره از کنگره مذکور تقدیر شد.

در بخش شعرخوانی و ذکرخوانی این‌مراسم، محمدعلی مجاهدی، مجید تال و دیگر شاعران و ذاکران اهل بیت (ع) در مدح و رثای حضرت فاطمه (س) اشعاری خواندند.

مداحی ولی‌الله کلامی زنجانی در رثای حضرت فاطمه (س) و سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، روضه‌خوانی حاج جواد حیدری مدیر مجمع شاعران اهل بیت (ع)، اجرای سرود مذهبی توسط گروه سرود نسیم رحمت، پخش ویدئو کلیپ یادبود سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و یادبود سیدرضا موید، رونمایی از کتاب «سیب احمد» شامل گزیده آثار کنگره و قرائت بیانیه هیئت داوران توسط محمود حبیبی کسبی از بخش‌های دیگر این برنامه بودند.

در هفتمین دوره کنگره ملی شعر فاطمی در مجموع، ۸۱۵ اثر از ۲۵۰ شاعر به دبیرخانه رسید و هیأت داوران در ۳ مرحله آثار کدگذاری‌شده و بی‌نام را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

در این دوره از کنگره در بخش شعر فارسی، میلاد حسنی از تهران رتبه اول، وحید عظیم پور از کرج رتبه دوم، مجتبی خرسندی از بروجرد و امیر رسولی از زنجان مشترکا رتبه سوم را کسب کردند. همچنین در بخش شعر آذری رضا قربانی از ارومیه، سید ضیا موسوی از زنجان، روزبه صمدی از اردبیل و امیر رسولی از زنجان مورد تقدیر قرار گرفتند.

داوری هفتمین دوره کنگره ملی شعر فاطمی «هجده سال نوری» را سید رضا جعفری، محمود حبیبی کسبی، هادی جان فدا و مجید لشکری بر عهده داشتند.

کد خبر 4840991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha