۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۵۱

در نشست خبری نهمین جشنواره بین‌المللی مدولباس فجر مطرح شد

نگاه ویژه به عفاف‌وحجاب درجشنواره/اختصاص بخشی مرتبط به سرداردل‌ها

نگاه ویژه به عفاف‌وحجاب درجشنواره/اختصاص بخشی مرتبط به سرداردل‌ها

نشست خبری نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از برکناری حمید قبادی دبیر سابق کارگروه مد و لباس کشور در ۱۳ مردادماه سال جاری و انتخاب سرپرست دیگر برای این سازمان، ۲۹ آبان‌ماه مرضیه شفاپور به عنوان دبیر کارگروه مد و لباس کشور منصوب شد. بعد از گذشت چند ماه از فعالیت دبیر جدید اولین نشست خبری او با خبرنگاران به بهانه برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، امروز ۱۳ بهمن‌ماه، با حضور مرضیه شفاپور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

شفاپور در این نشست خبری گفت: با توجه به اینکه امسال نهمین سالی است که عنوان مفهومی برای جشنواره انتخاب می‌کنیم عنوان امسال «فر گلستان» است.

او ادامه داد: در آستانه چهل و یکمین انقلاب اسلامی تصمیم گرفتیم این رویداد ملی را همراه با شعار سال رونق تولید ملی همراه کنیم، که به عنوان مد پایدار خواهد بود، همچنین نگاه ویژه‌ای به کالکشن‌سازی حجاب و عفاف داشته‌ایم تا رنگ را وارد این حوزه کنیم. بخش سوزن‌دوزی هم یکی از بخش‌های مهم جشنواره خواهد بود.

دبیر کارگروه مد و لبای کشور تصریح کرد: حضور کشورهای خارجی هم در جشنواره داریم البته با توجه به حمایت منطقه آزاد کیش تصمیم گرفتیم بخش خارجی را جدا نکنیم و بخش خارجی هم در تهران خواهد بود.

به گفته او، نزدیک به ۷۷۳۴ هزار اثر به دبیرخانه رسیده که احتمال می‌رود ۳ هزار طرح به اقبال داوران برسد.

شفاپور درباره بخش طراحی و مسابقه جشنواره مد و لباس فجر گفت: بخش ایده تا اجرا را همانند سال‌های قبل برگزار خواهیم کرد تا ایده‌های طراحان در جشنواره به نمایش گذاشته شود. همچنین یکی از برنامه‌های اصلی ما در جشنواره، موضوعی مرتبط با سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی خواهد بود.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور عنوان کرد: در کنار بخش مهم جشنواره مد پایدار، استارت‌آپ‌ها هم در این رویداد فعال است که امیدواریم به‌خوبی این بخش‌ها برگزار شود و فعالیت داشته باشند.

او اظهار کرد: ما امسال هزینه افتتاحیه را به سیل سیستان و بلوچستان اختصاص دادیم و افتتاحیه نداریم، شروع جشنواره ۲۴ بهمن‌ماه خواهد بود که علاقه‌مندان می‌توانند در مجتمع نمایشگاهی گفتگو حضور داشته باشند. اختتامیه هم ۴ اسفندماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

شفاپور درباره طراحی پوستر گفت: شعار امسال جشنواره مد و لباس فجر «ایران جان و فر گلستانم آرزوست»، بخشی از طراحی برگرفته از سیاه دوزی استان گلستان است. که به هنر و فرهنگ دو استان گلستان و خراسان جنوبی توجه شده است.

او گفت: امیدواریم کارگروه مد و لباس در ادامه قدم‌های بزرگ و مؤثری در حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی بردارد و توجهی به فرهنگ اقلیمی کشور داشته باشد تا هنر و فرهنگ اقوام را زنده نگاه دارد.

شفاپور درباره بخش‌های جشنواره توضیح داد: هشت بخش مسابقه، طراحی، علمی و دانشگاهی، صنعت و فناوری نوین، بخش اقوام و ۱۶ استان‌، بخش بین‌الملل در جشنواره فعالیت خواهند داشت. همچنین نزدیک به ۱۰ کشور بنگلادش، اسلوونی، هند، ترکیه، افغانستان، عمان، ایتالیا، عراق و اندونزی آثارشان در جشنواره حضور دارد.

او درباره کارگاه‌های جشنواره گفت: نزدیک به ۵۰ ورکشاپ در جشنواره برگزار خواهد شد، المان‌های سوزن‌دوزی گلستان آموزش داده می‌شود. همچنین شاخص‌های انتخاب داوران بیشتر به جنبه تجربه‌های آنان و تمرکز به حوزه علمی‌شان است.

شفاپور درباره مجوز ایونت‌ها در سطح کشور گفت: مجوزها برای مدتی قطع شده بود که من سعی کردم آنها را احیا کنم و مجوزها داده شود و اینکه مؤسسات مد و مزون‌ها هم فعالیتشان را به‌خوبی از سر گرفتند تا بتوانند در این حوزه آثار خوبی تولید کنند.

همچنین در این نشست خبری از پوستر نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر رونمایی شد.

کد خبر 4841410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha