۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۰۳

اسفندماه در دانشگاه صنعتی شریف؛

دومین دوره مدرسه ادبیات انسان شهر برگزار می‌شود

دومین دوره مدرسه ادبیات انسان شهر برگزار می‌شود

مدرسه‌ «ادبیات، انسان، شهر» برای دومین سال پیاپی در دانشگاه صنعتی شریف برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجموعه‌نشست‌های مدرسه‌ «ادبیات، انسان، شهر» به‌زودی و در اسفندماه پیش‌رو، برای دومین سال پیاپی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

این‌مدرسه، سال گذشته با حضور شاعران، فلاسفه و ادیبانی چون شهرام پازوکی، یوسفعلی میرشکاک، امیرعباس علی‌زمانی، محمدتقی چاوشی، مرتضی امیری اسفندقه، سیدحسین شهرستانی و دیگر صاحب نظران این حوزه برگزار شد.

امسال هم این مدرسه در ۵روز به بازخوانی سنت ادبی کشور برای بهره‌گیری در ساخت شهر می‌پردازد. برنامه افتتاحیه این‌رویداد روز چهارشنبه ۷ اسفند با حضور فلاسفه‌ مطرح کشور برگزار می‌شود و سعی می‌شود افراد متفاوت و با سلیقه‌های مختلف به ارائه‌ دیدگاه‌های خود بپردازند. به‌این‌ترتیب مصطفی ملکیان روشنفکر معنویت گرا، غلامحسین ابراهیمی دینانی فیلسوف متمایل به سنت، رضا داوری اردکانی فیلسوف مطرح کشور و رئیس فرهنگستان علوم در این برنامه حضور پیدا می‌کنند. به‌علاوه سید حسین نصر فیلسوف سنت گرا و استاد دانشگاه جرج واشنگتن هم به صورت زنده از آمریکا به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

در روزهای بعد این‌برنامه به‌طور مستقبل، در هر روز به بررسی یک شاعر و آرا و اندیشه‌های او اختصاص پیدا می‌کند. در این چهار روز به بررسی آرای فردوسی، سعدی، حافظ و مولوی پرداخته می‌شود و در هر روز چهار تا پنج ارائه از سوی اساتید مدعو ارائه می‌شود.

ایده‌ این‌مدرسه این است که برای ساخت شهر و انسان متعالی می‌توان از سنت ادبی حکمی خودمان استفاده کرده و به بازخوانی عناصر و مفاهیمی از آن پرداخت که می‌تواند دوای درد انسان و جامعه‌ روزگار معاصر باشد.

ثبت‌نام این مدرسه در اواسط بهمن ماه آغاز شده و هفتم اسفند اولین‌نشست خود را برگزار می‌کند.

کد خبر 4848522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha