۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۰۰

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر:

سال گذشته ۱۲۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص استان بوشهر هزینه شد

سال گذشته ۱۲۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص استان بوشهر هزینه شد

بوشهر- مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: سال گذشته در مجموع حدود ۱۲ میلیارد تومان صرف هزینه‌های مرتبط با بیماران خاص زیر پوشش بیمه سلامت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز رمضانی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بوشهر اظهار داشت: در زمان حاضر ۹۰۰ بیمار خاص در این استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که هزینه ماهانه هر کدام از آنان ۱۴ میلیون تومان است.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک یادآور شد: این طرح از سال گذشته و باهدف کاهش هزینه‌ها و اتلاف منابع آغازشده است.

وی تصریح کرد: امکان گزارش‌گیری الکترونیک آنلاین نیز فراهم‌شده و اصول و ضوابط بیمه‌ای و تجویز دارو نیز به‌طور هوشمند اعمال می‌شود.

رمضانی اظهار کرد: هر ۱۰ بیمارستان دولتی طرف قرارداد بیمه سلامت توانسته‌اند اسناد بستری آذرماه را در بستر الکترونیک به ما ارسال کنند که این بحث بسیار مهمی است و این روند قطعاً تداوم پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: از این پس اسناد بیمارستان‌های دولتی را به شکل الکترونیک دریافت خواهیم کرد که این به‌صرفه جویی در مصرف کاغذ و گزارش‌گیری صحیح و در دسترس بودن اطلاعات کمک می‌کند.

رمضانی در خصوص برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع افزود: در حال حاضر برای بیمه‌شدگان روستایی برنامه نظام ارجاع و ارائه سطح‌بندی شده خدمات اجرا می‌شود و تمام مراجعات به صورت الکترونیک در پرونده افراد ثبت خواهد شد.

وضعیت مناسبی در پرداخت‌ها داریم

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر بیان کرد: امسال به رغم محدودیت‌های اعتباری تا این مقطع وضعیت مناسبی در پرداخت‌ها داریم، تمام اسناد بیمارستانی و بستری در شش‌ماهه اول به شکل کامل رسیدگی و پرداخت‌شده است.

رمضانی افزود: بر اساس سطح خدمات ارائه‌شده به بیماران خاص (تالاسمی، هموفیلی، کیلوی و ام‌اس) از ۷۵ درصد به ۹۰ درصد و برخی از آن‌ها به ۱۰۰ درصد افزایش‌یافته است.

وی بیان کرد: بر این اساس هزینه شیمی‌درمانی بیماران سرطانی و دیالیز بیماران کیلوی به صورت ۱۰۰ درصد و ۹۰ درصد هزینه داروی بیماران سرطانی و ام‌اس از تعهدات بیمه سلامت است که پرداخت می‌شود.

رمضانی اضافه کرد: هرچند بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران ارزیابی وسع برای کسانی که درخواست سوبسید حمایتی از بیمه سلامت دارند انجام می‌شود، اما هیچ خدمتی از پوشش بیمه‌ای خارج نشده بلکه خدمات بیمه‌ای به ویژه در بخش دارو و بیماران خاص افزایش‌یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر درباره ارائه خدمات رایگان بیمه سلامت گفت: تا سال گذشته با توجه به قانون تکلیفی بیمه سلامت رایگان کردن پوشش افراد فاقد بضاعت مالی در دستور کار بود و به راین اساس ۸۵ درصد جمعیت زیر پوشش به شکل رایگان خدمات را دریافت می‌کردند.

رمضانی اضافه کرد: از ابتدای امسال با توجه به مصوبه هیئت‌وزیران افراد بر اساس آزمون وسع زیرپوشش قرار می‌گیرند که از آبان ماه برنامه ارزیابی وسع در استان انجام شد.

وی ادامه داد: بر این اساس افرادی که اعلام کنند امکان پرداخت هزینه بیمه نیستند وضعیت درآمدی این افراد از طریق سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب آزمون وسع بررسی می‌شود.

ارزیابی وسع بیمه‌شدگان

رمضانی اضافه کرد: بر این اساس افرادی که در دهک‌های یک، دو و سه قرار داشته باشند به شکل رایگان، دهک چهارم با ۵۰ درصد تخفیف و افراد دهک‌های پنج و ۶ به بالا باید کل سرانه را پرداخت کنند و در صورتی که این افراد اعتراض داشته باشند و تعهد بدهند که امکان پرداخت کامل ندارند همان ۵۰ درصد تخفیف شامل آن‌ها نیز می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: بر این اساس از آبان امسال تعداد چهار هزار و ۵۰۰ نفر خواستار استفاده از یارانه حمایتی از بیمه سلامت شده است که تاکنون سه هزار و ۵۰۰ نفر نتیجه ارزیابی به آن‌ها اعلام‌شده است و از این تعداد هزار و ۲۰۰ نفر جزو سه دهک اول شناسایی شدند که به شکل رایگان می‌توانند بیمه شوند.

وی تأکید کرد: بیمه‌شدگان صندوق همگانی و روستاییان بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران باید تعیین وسع شوند و تا ۶ ماه آینده دفترچه بیمه سلامت را با شرایط قبلی دریافت می‌کنند و از خرداد تابع برنامه ارزیابی وسع قرار می‌گیرند.

رمضانی درباره میزان طلب بیمه سلامت استان بوشهر از دستگاه‌های اجرایی گفت: با توجه به اینکه صندوق کارکنان دولت اقدام به پرداخت بخشی از سهم بیمه افراد زیر پوشش خود را بر عهده دارد تا پایان سال گذشته این بیمه پنج میلیارد تومان و امسال نیز دو میلیارد تومان از بیمه‌گذاران طلبکار است که در صورت پرداخت امکان به‌روزرسانی مطالبات این سازمان وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت منابع اما این اداره کل در مورد پرداخت‌ها وضعیت مناسبی دارد به‌گونه‌ای که مطالبات ۶ ماه اول سال اسناد بستری و بیمارستانی پرداخت، مطالبات هفت ماه داروخانه‌ها، مراکز سرپایی و پاراکلینیکی و ۸۰ درصد مطالبات ۱۰ ماهه مراکز جامع سلامت استان پرداخت‌شده است.

کد خبر 4848783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha