۵ اسفند ۱۳۹۸، ۲۳:۱۳

استاندار سمنان:

نرخ مهاجرت‌پذیری استان سمنان ۴.۷ درصد است

 نرخ مهاجرت‌پذیری استان سمنان ۴.۷ درصد است

سمنان - استاندار سمنان بابیان اینکه نرخ مهاجرت به این استان ۴.۷ درصد است، گفت: این امر نشان می‌دهد این استان با توجه به ظرفیت‌ها و داشته‌های خاص خود جذابیت خاصی برای سرمایه‌گذاران دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌رضا آشناگر در دیدار منتخب مردم حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس یازدهم به میزبانی دفتر خود هم‌زمان با شامگاه دوشنبه، ضمن اشاره به ظرفیت‌های سمنان در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری، ابراز کرد: نرخ مهاجرت‌پذیری استان ۴.۷ درصد است.

وی بابیان اینکه سمنان موردتوجه سرمایه‌گذاران است، بیان کرد: سمنان همواره جزو کم بیکارترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و وجود ظرفیت‌های مختلف ازجمله منابع معدنی سبب شده تا با انجام اقدامات کارشناسی و حرکت برای جلوگیری از خام فروشی و فرآوری محصولات معدنی، به‌مثابه گامی برای توسعه اقتصادی محسوب شود.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه کم‌آبی به‌عنوان مهم‌ترین مشکل استان در مسیر پیشرفت و آبادانی است، گفت: پیگیری طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی یک الزام است که از منتخبان استان در مجلس یازدهم می‌خواهیم به این امر اهتمام داشته باشند.

آشناگر توضیح داد: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی در تائید اجرای ابر پروژه انتقال آب خزر به استان سمنان، اقدامات و رایزنی‌هایی به انجام رسید و پس از طراحی مدل تأمین مالی این برنامه در مرحله تأسیس شرکت پروژه هستیم.

وی افزود: برخی شرکت‌های مهم و بانک‌های عامل برای سرمایه گذاری در این طرح مهم اعلام آمادگی نموده که لازم است تلاش شود تا ضمن انجام تعهدات وزارت نیرو و بخش صنعت در خرید تضمینی آب و رفع ابهامات باقی مانده زیست محیطی، مقدمات اجرای این پروژه در سال آینده فراهم گردد.‌

استاندار سمنان تاکید بر برنامه‌ها و پروژه‌های در دست اقدام در شهرستان‌های سمنان، مهدی شهر و سرخه را دیگر موضوع مهم در این حوزه انتخابیه دانست و تصریح کرد: وجود امکانات مناسب و ظرفیت‌هایی همچون فرودگاه، پتانسیل‌های گردشگری مهدی‌شهر و شهمیرزاد و عبور سالانه میلیون‌ها زائر از طریق این محور می‌تواند در سایه توجه و حمایت نمایندگان مردم، منجر به رشد و توسعه منطقه شود.

کد خبر 4862344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha