۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۲۰

دبیر کل جمعیت هلال احمر تشریح کرد

تمهیدات هلال احمر برای کنترل شیوع کرونا در استان گیلان

تمهیدات هلال احمر برای کنترل شیوع کرونا در استان گیلان

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: برای کنترل شیوع ویروس کرونا در استان گیلان، مکان های مشخصی مخصوص بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره تمهیدات هلال احمر برای مقابله با ویروس کرونا گفت: روز گذشته در رشت جلسه‌ای با مسئولین استانی گیلان داشتیم و پیش بینی کردیم که اگر در این استان با موج بیشتری از بیماری مواجه شویم، مکان مشخصی را برای قرنطینه بیماران در نظر بگیریم.

وی افزود: در مرحله اول چندین مکان را در نظر گرفتیم و مقرر شد تا دو سالن ورزشی ۵۰۰ متری توسط جمعیت هلال احمر تجهیز و در صورت نیاز در مرحله حاد بیماری که بیماران نیاز به قرنطینه ۱۴ روزه دارند، از این مکان‌ها استفاده شود.

پیروی اظهار داشت: این اقدام با همکاری ستاد مبارزه با کرونا و به منظور انجام پیشگیری‌های لازم برای مقابله با شیوع کرونا در کشور انجام می‌شود اما نکته اصلی رعایت بهداشت فردی از سوی مردم است.

وی درباره طرح جدید هلال احمر با عنوان طرح «دست یار» اظهار داشت: طرحی آغاز شده جامعه هدف آن حاشیه نشینان هستند. در این طرح با فراخوان و کمک‌های مالی مردمی، به آموزش و پیشگیری مناطق محروم ازجمله حاشیه نشینان شهرها خواهیم پرداخت. زمینه ابتلاء به کرونا در این مناطق زیاد است و برای حفظ سلامت این افراد و دیگر مردم باید نسبت به عدم شیوع کرونا در مناطق حاشیه‌ای توجه داشته باشیم.

کد خبر 4868045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha