۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۴۳

سردار اخوان:

آماده افزایش ۱۰هزار تختخواب بیمارستانی برای مقابله با کرونا هستیم

آماده افزایش ۱۰هزار تختخواب بیمارستانی برای مقابله با کرونا هستیم

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: ما هم اکنون ۵۰۷۴ تخت بیمارستانی داریم که می توانیم آن را به ۱۰ هزار تخت برسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد اخوان فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه در جریان بازدید رئیس مجلس از رزمایش نیروی زمینی سپاه گفت: اولین اقدام ما فعال سازی قرارگاه شفای نیروی زمینی سپاه بود که از همان روزهای اول این کار آغاز شد و  پروتوکل های وزارت بهداشت به صورت دقیق اجرایی شد.  

وی افزود: اقدام بعدی ما فعال سازی و آموزش ۳۵۰۰ نفر از کادر درمانی خود و اختصاص ۱۱۵۰ تخت بیمارستانی برای مقابله با کرونا بود.  

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: همچنین ۱۲ باب مرکز درمانی نیز تجهیز شد و این ظرفیت قابل توسعه به ۵۲۰۰ تخت است. زیرساختی که در نیروی زمینی آماده شده است به کمک در بحران ها بسیار کمک کرد.

سردار اخوان تاکید کرد: حضور ما در حوادث مختلف و تمرینات، منجر به افزایش آمادگی نیروها شد از این رو سرعت عمل ما در مقابله با کرونا را افزایش داد.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۰۰۰ نفر از نیروهای ما در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته اند تصریح کرد: علاوه بر آن، ۱۸ سامانه سیار بهداشتی هم در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم و قرار شد ۶ دستگاه «سی تی اسکن» سیار هم با دستور رئیس مجلس به ما تخصیص داده شود.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: تداوم آموزش ها در سطح نیروی زمینی و ارتقا سطح تخصصی و توامندی های تخصصی در زیر ساخت ها از دیگر برنامه های ما است ضمن آنکه همه بیمارستان های سیار ما باید به یک سامانه پی سی آر مجهز شوند.  

سردار اخوان با بیان اینکه راهبردی که ما در نظر گرفته ایم، استفاده حد اکثری از توان بهداری نیروی زمینی در شکستن زنجیره بیماری کرونا است، گفت: ما هم اکنون ۵۰۷۴ تخت بیمارستانی داریم که می توانیم آن را به ۱۰ هزار تخت برسانیم.

کد خبر 4886490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha