۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۲۰

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران:

ضدعفونی معابر تاثیر آنچنانی در کنترل کرونا ندارد

ضدعفونی معابر تاثیر آنچنانی در کنترل کرونا ندارد

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: ضدعفونی معابر از ابتدا هم مشخص بود که نمی تواند تاثیر بسزایی در کنترل کرونا بگذارد زیرا هم وسعت زیاد است و این کار زمان زیادی می برد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا کرمی محمدی رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در نشست خبری مجازی که پیش از ظهر امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار، شد با اشاره به اینکه اولین اقدام این سازمان در خصوص کرونا در اوایل اسفند ماه انجام گرفت گفت: همان زمانی که فریاد می‌زدیم باید کارهای بزرگ‌تری انجام شود.

وی با بیان اینکه پنج کارگروه در همان ابتدای کار آغاز به کار کرد که در کنار این پنج کارگروه سه سازمان شهرداری و تمام شرکتهای شهرداری فراخوان شدند، تصریح کرد: بهداشت محیط شهری اولین کاری بود که می توانستیم انجام دهیم که با ضدعفونی محل های پرتردد شهری شروع کردیم تا مردم از ویروس دور بمانند.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهردار تهران افزود: در حوزه دفع پسماند اقدام خوبی آغاز شد و در کنار آن به موضوع دفن اموات هم به درستی پرداخته شد. ضمن اینکه ما ازدحام های شهری مثل نمایشگاه‌های بهاره و مراکز ورزشی را تعطیل کردیم.

کرمی محمدی ادامه داد: کالای لازم برای سه ماه بعد در فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره بار در نظر گرفته شده تا مردم کمبودی نداشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: موضوع بعدی سامان دهی سامان سراها بود. می‌دانید که ظرفیت شهرداری برای نگهداری معتادان و افراد بی خانمان کافی نبود و بارها از دکتر زالی خواستیم تا به کمک ما بیایند.

کرمی محمدی افزود: ما خواستیم تا اولاً بهزیستی وارد کار شود و ثانیاً ردیابی درستی از این افراد نیازمند انجام شود که متأسفانه محقق نشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران افزود: یکی از اقدامات دیگر ما موضوع استفاده از ظرفیت یگان حفاظت شهرداری تهران برای روز طبیعت بود.

وی گفت: همه این اقدامات به دل مناطق برده شد تا هر منطقه بتواند وظیفه‌ای که به دوش آن است را انجام دهد و برای این کار نظارت درستی هم انجام گرفت.

کرمی محمدی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت امروز شهر تهران و اینکه آیا هنوز شهر وضعیت بحرانی را پشت سر می‌گذارد یا خیر گفت: آنچنان که دکتر زالی عنوان کردند، روند مبتلایان و فوتی‌ها رو به افزایش است.

وی افزود: این موضوع باید جدی تر گرفته شود و شهروندان بدانند که وضعیت در شهر تهران مناسب نیست.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران همچنین در پاسخ به این سوال که دکتر زالی گفته است که ضدعفونی مترو و اتوبوسرانی با اولین حضور شهروندان بی اثر می‌شود گفت: ما هم این موضوع را می‌دانیم ولی تأثیر اصلی را فاصله گذاری ایفا می‌کند.

کرمی محمدی افزود: ضدعفونی معابر از ابتدا هم مشخص بود که نمی‌تواند تأثیر بسزایی بگذارد زیرا هم وسعت زیاد است و هم زمان زیادی می‌برد.

وی گفت: فعلاً ۸ سوله مدیریت بحران آماده شده است و تنها در یکی از اینها دو نفر از شهروندان در آن مستقر شدند در حالی که هرکدام اینها ظرفیت پذیرش ۶۰ تا ۷۰ نفر را دارند.

کد خبر 4897574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha