۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۳۳

معممی مقدم خبر داد:

با اجرای برنامه «نسیم انتظار» ۷۸۰۰ سبد غذایی بین محرومان توزیع شد

با اجرای برنامه «نسیم انتظار» ۷۸۰۰ سبد غذایی بین محرومان توزیع شد

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکتهای سازمان اوقاف وامور خیریه گفت:بقاع متبرکه سراسر کشور در قالب برنامه نسیم انتظار با تبرکات مهدوی به کمک نیازمندان شتافتند و ۷۸۰۰ سبد غذایی بین محرومان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بقاع متبرکه سراسر کشور در قالب برنامه نسیم انتظار با تبرکات مهدوی به کمک نیازمندان شتافتند و در این راستا ۷۸۰۰ سبد غذایی بین محرومان توزیع شد.

رضا معممی مقدم افزود: تلاش برای رفع محرومیت مستمندان، یکی از وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است که در همین راستا، این اداره کل با تعامل با اداره کل امور فرهنگی، اقدام به تدوین و ابلاغ طرح نسیم انتظار کرد که در آن، علاوه بر اقدامات فرهنگی، خدمات اجتماعی نیز، ارائه می‌شود.یکی از آرزوهای اهل بیت علیهم السلام و همچنین اقدامات امام زمان ارواحنافداه، رفع محرومیت و دستگیری از مستمندان است، از این رو، جامعه مهدوی و منتظر امام زمان علیه السلام، بایستی در مسیر امام و پیشوای خود حرکت کند.

معممی مقدم یادآور شد: بقاع متبرکه به عنوان، پرچمداران فرهنگ و زمینه سازان جامعه اسلامی، می‌بایست پیش‌قراولان این حرکت مقدس بوده و زمینه همدلی و همراهی مردم را برای زدودن غبار فقر و محرومیت، فراهم کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: در برنامه تبرکات مهدوی که پیوست اجتماعی ویژه برنامه نیمه شعبان است، در پی آن بودیم که زمینه مشارکت همگانی را فراهم و فرهنگ انفاق، نوع‌دوستی و مواسات را در بین مؤمنین و خیراندیشان ترویج دهیم.

وی با اشاره به فضیلت ذبح قربانی برای سلامتی امام زمان علیه السلام افزود: در این برنامه با مشارکت خوب مردم و محوریت مراکز افقِ بقاع متبرکه در سراسر کشور، بیش از ۱۶۰ رأس گاو و گوسفند ذبح و بین نیازمندان توزیع شد.

معممی مقدم با بیان اینکه خدمت به فقرا، شرط مسلمانی و وظیفه‌ای همگانی است، افزود: برای خدمت هر چه بهتر به فقرا و نیازمندان، سبد غذایی به عنوان تبرکات مهدوی در نظر گرفته شد که با مشارکت خوب مردم و استفاده از منابع موقوفات مرتبط، بالغ بر ۷۸۰۰ سبد غذایی به ارزش تقریبی هر سبد ۵۰۰ هزار تومان، بین خانواده‌های کم برخوردار توزیع شد

کد خبر 4898449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha