۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز:

شهرداری شیراز اطلاعات دقیق مراکز گردشگری را ارائه کند

شهرداری شیراز اطلاعات دقیق مراکز گردشگری را ارائه کند

شیراز- رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز گفت: طی دستورالعمل پیشنهادی کمیسیون، شهرداری مکلف به امکان سنجی املاک قابل واگذاری با کاربری گردشگری، تفریحی، ورزشی و فرهنگی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سولماز دهقانی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دستورالعمل پیشنهادی یکصد و دومین جلسه کمیسیون که به صورت غیرحضوری برگزار شد، گفت: در صورت تصویب این دستورالعمل شهرداری موظف است امکان سنجی املاک قابل واگذاری با کاربری‌های گردشگری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی در مناطق و محلات شهری را به منظور تسهیل در روند انتخاب و تصمیم‌گیری سرمایه گذاران فراهم کرده و به اطلاع عموم برساند.

وی تاکید کرد: به موجب این دستورالعمل شهرداری موظف است نسبت به رفع موانع مقرراتی در نحوه مشارکت شهروندان جهت اجرای طرح‌های پیشنهادی گردشگری، فرهنگی و ورزشی اقدام کند.

وی با اشاره به ضرورت شفاف سازی در ارائه اطلاعات، سیاست‌ها و قوانین مربوط به پروژه‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی، تصریح کرد: از دیگر موارد مهم این دستورالعمل تدوین روش‌های مشخص، ساده و شفاف برای تهیه بسته‌ها و فرآیند سرمایه گذاری شامل قوانین و مقررات، نحوه سرمایه‌گذاری، حمایت‌ها و مشوق‌ها توسط شهرداری است.

این عضو شورای پنجم گفت: ضرورت دارد شهرداری روش‌های نوین سرمایه گذاری را بررسی و از سیستم‌های فوق از جمله روش جمع سپاری مالی به منظور ترغیب افراد به سرمایه گذاری استفاده کند.

دهقانی با اشاره به وظایف شورای شهر به واسطه ارتباط و همبستگی بیشتر با شهروندان از طریق افزایش برگزاری نشست، گردهمایی و سمینار در راستای بهره گرفتن از دیدگاه شهروندان، گفت: تأکید بر اهمیت محله محوری در مدیریت مراکز گردشگری، تفریحی، ورزشی و فرهنگی، ارائه اولویت‌های شورای شهر در گسترش مراکز گردشگری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی و استفاده از نظرات متخصصین حوزه‌های مربوطه، شهروندان و سازمان‌های مردم‌نهاد از جمله اهداف این کمیسیون است که در جهت تحقق آن گام برداشته است.

وی یادآوری کرد: با توجه به قانون اساسی، شورای شهر یکی از پایه‌های مردم سالاری در کشور شناخته می‌شود که با ایفای کارکردهای مختلف و متنوع، تأثیرگذاری مردم در مدیریت و اجرای امور محلی را عینیت می بخشد از این رو کمیسیون اقدام به تهیه دستورالعملی در راستای تدوین راهکارهای اجرایی بند ۶ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران کرده است.

کد خبر 4906239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha