۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۰۶

سعیدی در گفتگو با مهر:

دولت با اختصاص سبد حمایتی به کارگران فشار را ازدوش کارفرما بردارد

دولت با اختصاص سبد حمایتی به کارگران فشار را ازدوش کارفرما بردارد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: دولت باید از طریق اعطای سبدهای حمایتی و معیشتی از کارگران حمایت کند و نباید تأمین کل زندگی این قشر جامعه را روی دوش کارفرمایان بگذارد.

محمداسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کارگران بازوهای پرتوان چرخه‌های تولید کشور هستند، اظهار داشت: کارگران نباید دغدغه‌ای جز کار و تولید داشته باشند و بر این اساس آنان باید از نظر مالی تأمین باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید معافیت‌های مالیاتی و تسهیلات کم بهره و یا بدون بهره برای واحدهای تولیدی در نظر گیرد و از سوی دیگر سبدهای حمایتی و معیشتی در اختیار کارگران بگذارد تا بخشی از مشکلات این قشر ضعیف جامعه مرتفع شود.

سعیدی با بیان اینکه در سال جهش تولید باید به فکر اقشار ضعیف جامعه و به خصوص کارگران باشیم، تصریح کرد: سطح درآمد کارگران بسیار پایین است و با وجود تورم زیاد جامعه، آنان نمی‌توانند هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استدلال اغلب کارفرمایان این است که درصد سودشان بالا نیست و توان افزایش حقوق کارگران را ندارند، افزود: دولت باید به میدان بیاید و ضمن حمایت از تولیدکنندگان، کسری حقوق کارگران را جبران کند و نباید همه مشکلات کارگران را روی دوش تولیدکنندگان و کارفرمایان بگذارد.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی، تعداد قابل توجهی از کارفرمایان توان کافی برای پرداخت حقوق کارگران و افزایش حقوق آنان را ندارند و به همین دلیل تعدیل نیرو می‌کنند که لازم است دولت در این باره تدبیر کند.

کد خبر 4906294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      0 0
      آره سبد کالا بهشون بدید. کارت اعتباری با مبلغ ۲۰۰ هزار بفرستید فروشگاههای خودتون هر قیمتی دلشون خواست بهشون بفروشن ، یک کیسه برنج ۳۰۰هزارتومن. البته شما از قیمتها خبر ندارید چون شما غذا درست نمکنید
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      0 0
      ممنون اقا‌نماینده‌لطفا‌به‌فکر‌کارگر‌ساختمانی‌باشید
    • محمود GB ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      0 0
      ایشان هم میخواد طبقه کارگر و بازنشسته تامین اجتماعی را بجای اینکه حق و حقوق واقعیش بدهند، گدا و صدقه بگیر نشان بدهند.
    • RO ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      0 0
      شما نمایندگان فقط حرف میزنید دولت هم دارد زمان میکشد
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      0 0
      دولت معیشتی مای کارگر و نمیده میگه ۶۰میلیون دارن میگیرن ازنظردولت ما کارگرا جزثروتمندان هستیم