۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۱۳

یک مدرس حوزه و دانشگاه تأکید کرد؛

ماه رمضان؛ فرصتی برای بازگشت مؤمنانه به زندگی

ماه رمضان؛ فرصتی برای بازگشت مؤمنانه به زندگی

سبک زندگی در ماه رمضان همان بازگشت به فضایل فراموش شده، ارتباط مستمر و پرثمر با پروردگار عالم و ولی خدا و اصلاح نوع ارتباط خود با دیگر مخلوقات پروردگار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی فاطمی‌کیا مدرس حوزه و دانشگاه با برنامه صبح و گفتگو درباره تغییر سبک زندگی ماه مبارک رمضان گفتگوی تلفنی کرد.

حجت الاسلام فاطمی‌کیا با اشاره به آیه ۱۸۳ سوره مبارکه بقره بیان کرد: یکی از اهداف روزه داری در این ماه مبارک رمضان تقواست و تقوا هم به معنای تغییر سبک زندگی و اصلاح مسیر زندگی و کوچ کردن از رذائل اخلاقی به فضائل اخلاقی است.

وی افزود: این نوع از سبک زندگی به معنای بازگشت انسان به فضائل فراموش شده، ارتباط مستمر و پرثمر با پروردگار عالم و ولی خدا و اصلاح نوع ارتباط خود با دیگر مخلوقات پروردگار است.

این پژوهشگر تصریح کرد: همان گونه که ماه فروردین ابتدای سال جدید طبیعت است ماه رمضان هم به تعبیر برخی عرفا و اهل سیر و سلوک ابتدای سال معنوی سالک الی الله محسوب می‌شود، انسان در این ماه مبارک ارتباطش را با خدا از طریق تلاوت آیات کریمه و تمرکز بر عمل به قرآن کریم بیشتر می‌کند.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: گرچه مساجد و اماکن مذهبی و حرم های شریف به دلیل بروز ویروس کرونا بسته شدند اما هر یک از ما می‌توانیم در منزل و از بستر تلویزیون فضایی شبیه به مسجد و حسینیه را ایجاد و با خدا راز و نیاز کنیم.

وی اضافه کرد: دعاهای سفارش شده در ماه مبارک رمضان حاوی نوعی از سبک زندگی و نگاه جمعی داشتن به حاجات خواسته‌هاست، مانند دعای امام زمان (علیه السلام) که با این عبارت اللهم الرزقنا توفیق الطاعه و بعد المعصیه آغاز می‌شود.

به توصیه حجت الاسلام فاطمی‌کیا خوب است که این دعای امام زمان (ع)، دعای اللهم ادخل علی قبور السرور و خطبه همام امیرالمومنین (ع) را که ما را به سبک زندگی مومنانه دعوت می‌کنند با ترجمه بخوانیم و با تأمل در آنها به مراتب عالی تقوا دست یابیم.

کد خبر 4918552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha