۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۴۴

رئیس مرکز بهبود فضای کسب‌وکار به مهر خبر داد

راه‌اندازی پنجره واحد شروع کسب‌وکار آخر اردیبهشت

راه‌اندازی پنجره واحد شروع کسب‌وکار آخر اردیبهشت

رئیس مرکز بهبود فضای کسب‌وکار وزارت اقتصاد گفت: اگرچه شیوع کرونا کار را کمی مشکل کرد اما آخر اردیبهشت‌ماه پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار راه‌اندازی می‌شود.

علی فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در مورد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، اظهار داشت: در حال حاضر بانک جهانی اعلام می‌کند که نماگر «شروع کسب و کار» که مجموعه‌ای از ثبت یک شرکت تجاری به انضمام گرفتن کد اقتصادی مالیاتی، ثبت نام ارزش افزوده، ثبت نام تأمین اجتماعی، ثبت روزنامه رسمی و دریافت دفاتر پلمب شده است، در ایران ۷۲.۵ روز طول می‌کشد. این مساله موجب شده که رتبه ایران در شاخص «شروع کسب و کار»، از بین ۱۹۰ کشور، ۱۷۸ باشد.

رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها با راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، این ۷۲.۵ روز به ۳ روز کاهش خواهد یافت.

فیروزی گفت: برای راه اندازی این پنجره واحد فیزیکی، در حال حاضر مصوبه هیأت مقررات زدایی اخذ شده است و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران مکانی را خریداری خواهد کرد و در اختیارمان قرار خواهد داد. تقریباً تمام فرآیندها مشخص شده و دستگاه‌ها هم جلسات هماهنگی بین دستگاهی را برگزار کرده‌اند.

وی گفت: این پنجره واحد فیزیکی در واقع یک ساختمان است که تمام دستگاه‌هایی که برای شروع کسب و کار باید مجوز بدهند، در آن مستقر می‌شوند تا متقاضی شروع کسب و کار بتواند تمام کارهای لازم را در همان یک ساختمان پیگیری کرده و به انجام برساند.

فیروزی اظهار داشت: شیوع کرونا، کار را کمی مشکل کرد اما آخر اردیبهشت‌ماه این پنجره واحد راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 4919786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha