۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۳۵

قاضی‌پور طی اخطار قانون اساسی:

تولید داخلی حمایت شود/ واردات خودرو منجر به سلطه بیگانگان می‌شود

تولید داخلی حمایت شود/ واردات خودرو منجر به سلطه بیگانگان می‌شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه خودرو باید از تولید داخلی حمایت شود و نباید واردات جای تولید داخلی را بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر قاضی پور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در مورد بررسی اجمالی مشکلات، آسیب ها و چالش های مرتبط با صنعت خودرو (اعم از تولید و واردات) و طرز کار وزارت صنعت و شرکت‌های خودروساز داخلی طی اخطار قانون اساسی گفت: این گزارش به نوعی شائبه تأیید واردات خودرو را مطرح کرد.

وی با تأکید بر اینکه ما باید از تولید داخلی حمایت کنیم، افزود: واردات منجر به سلطه اقتصادی بیگانگان می شود و از سوی دیگر توسعه و پیشرفت تولید داخلی کُند می شود و بر این اساس لازم است در گزارش کمیسیون های مجلس به این مسئله توجه ویژه شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید نواقص تولید داخلی را گوشزد و راهکارهایی را برای حل آن مطرح کنیم اما نباید واردات جای تولید داخلی را بگیرد و ما باید در زمینه تولید داخلی محصولات گوناگون به خودکفایی برسیم.

قاضی پور با اشاره به اینکه گزارش کمیسیون اصل ۹۰ برخلاف حمایت از تولید داخلی است، تصریح کرد: اساس مملکت باید حمایت از تولیدات داخلی باشد و تولید داخلی خودرو هم باید مورد حمایت ویژه قرار گیرد.

کد خبر 4922562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ولی IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      0 0
      نباید‌پیکان‌را‌کنار‌می‌گذاشتند‌بلکه‌باید‌آن‌را‌با‌طراحی‌وبهینه‌سازی‌به‌عنوان‌خودرو‌ملی‌نگه‌میداشتند‌حیف‌شد‌به‌جای‌آن‌پراید‌و‌سمندوو ..آمد