۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۴۴

برگزارکنندگان دم دم سحری در بوشهر تجلیل شدند

برگزارکنندگان دم دم سحری در بوشهر تجلیل شدند

بوشهر - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با حضور در یکی از محلات قدیمی بوشهر از برگزار کنندگان مراسم دم دم سحری تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مظفری صبح سه‌شنبه با حضور در جمع جوانان برگزار کننده مراسم دم دم سحری  محله کوتی شهر بوشهر از اقدام مومنانه و خداپسندانه این افراد تقدیر کرد.

وی گفت: استان بوشهر در حوزه برگزاری مراسم آیینی و مذهبی از استان های صاحب سبک است و مردم دیندار بوشهر در طول تاریخ با برگزاری مراسم مختلف فرهنگی و مذهبی این را اثبات کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آیین های مذهبی دارای تنوع بسیاری در استان بوشهر در شکل و محتواست افزود: ماه مبارک رمضان از جمله ایامی است که مردم دیندار بوشهر با برپایی آیین های مختلف به راز و نیاز و عبادت می پردازند.

مظفری با بیان اینکه آیین دم دم سحری را از جمله آیین های مهمی دانست که در شهر بوشهر قدمت دیرینی داشته است افزود: این آیین مذهبی به عنوان یک فعالیت مومنانه و ایثارگرانه در خدمت مردم روزه‌دار است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با اشاره به فراموشی و از بین رفتن بسیاری از آیین های مذهبی و فرهنگی در گذر زمان گفت: خوشحالیم که امروز جوانان بوشهر به عنوان پیشرو در احیای آیین مذهبی دم دم سحر سحرگاه در کوچه های شهر به اجرای آن می پردازند.

مظفری تصریح کرد: کسانی که امروز به احیای این آیین فرهنگی و مذهبی در سطح شهر بوشهر می پردازند، جوانان هنرمند، دین مداری هستند که باید توسط متولیان حوزه های مذهبی و فرهنگی حمایت شوند.

در پایان مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر  با اهدای یک دمام اصیل بوشهری و لوح تقدیر به اعضای جوان این گروه از آنها تقدیر کرد.

کد خبر 4923722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha