۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۵۲

رئیس سازمان جوانان هلال احمر تاکید کرد؛

مهم‌ترین رویکرد اثرگذار سازمان جوانان هلال احمر

مهم‌ترین رویکرد اثرگذار سازمان جوانان هلال احمر

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: جذب آگاهانه داوطلبان جوان، مهم ترین رویکرد اثرگذار سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است و باید در این حوزه سرمایه گذاری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد گل فشان، با اشاره به برخی از مؤلفه‌ها و شاخص‌ها درباره اهمیت فعالیت سازمان جوانان گفت: اهمیت سازمان جوانان از آنجایی روشن می‌شود که این سازمان دروازه ورودی و نخستین محل جذب اعضای داوطلب در جمعیت هلال احمر است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: جذب نیروی انسانی داوطلب به‌ویژه جوانان و جلب مشارکت‌های مردمی داوطلبانه به اندازه‌ای مهم است که تلاش‌ها و فعالیت‌های جمعیت‌های ملی بر آن اساس تعریف می‌شود و حتی در رتبه بندی جمعیت‌های ملی و تجربه تخصصی، تعداد و دانش و فرصت‌های داوطلبان و جوانان اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی گفت: بر همین اساس، جذب آگاهانه داوطلبان، مهمترین رویکرد اثرگذار سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است و باید در این حوزه سرمایه گذاری کرد. این جذب آگاهانه داوطلبان که از مهم‌ترین اسناد، پشتیبانی حقوقی و قوانین ملی و بین‌المللی در خصوص ماموریت سازمان جوانان است همواره باید مورد توجه قرار گرفته و بر مبنای آن دستورالعمل و آئین نامه فعالیت‌ها تنظیم شود.

گل فشان افزود: ماده ۲۲ اساسنامه جمعیت هلال احمر مصوب ۳۰ اردیبهشت سال ۸۸ مجلس، حوزه اولویتی ۴ راهبرد سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ۱۳۹۵-۱۴۰۴ و برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر ۱۳۹۶-۱۴۰۰ مصوب نود و هشتم شورای عالی جهت استراتژی ۲۰۲۰ و yes را نشان می‌دهد، که بر مبنای آن فعالیت و تصمیم‌گیری‌ها با بهره مندی از دانش و توانایی داوطلبان جوان صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت برخورداری از نظرات اعضا و استفاده از پتانسیل موجود در خرد جمعی گفت: این فرآیند و چرخه عضو در سازمان جوانان بر اساس مطالعات تطبیقی بین جهت‌های ملی آموزش اعضا و توانمند سازی افراد بر اساس اصول و ارزش‌های بین‌المللی و هلال احمر و نقش‌های تعریف شده انجام می‌شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: این فرآیند شامل جذب، سازماندهی، آموزش، به‌کارگیری اعضا، نگهداری و هدایت به بخش‌های دیگر جمعیت است و انتشار عضو به معنای وارد کردن عضو جدید و دمیدن روح تازه در سیستم خدمات داوطلبانه است و همچنین از این طریق ارزیابی دقیق عضو و رتبه بندی آنها می‌تواند محقق شود.

وی گفت: مهم‌ترین اهداف در این بخش، ترویج خدمات داوطلبانه در جامعه، توسعه و تقویت فعالیت‌ها و منابع داوطلبانه است. گسترش مشارکت اجتماعی در فعالیت‌های بشردوستانه با تقویت و حمایت از نقش مهم جوانان در گروه‌ها، همچنین پشتیبانی و ظرفیت سازی سازمان‌های غیردولتی و مردم نهاد برای خدمات بشردوستانه از دیگر اهداف به شمار می‌رود.

گل فشان افزود: ترویج اخلاق و فرهنگ و ارزش‌های بشردوستانه در جامعه، یکپارچه سازی روند بهره‌گیری از مشارکت‌های اجتماعی و کمک به ارتقای مسئولیت و نقش آفرینی اعضا و افزایش انگیزه و مشارکت آنها در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری‌های سازمانی و توانمند سازی جوانان با استفاده از ابتکارات و ایده‌های نو می‌تواند موجب توسعه کمی و کیفی در رشد نوجوانان و جوانان برای حضور در فعالیت‌های بشردوستانه شود. این امر مشارکت پایدار این گروه از جامعه در فعالیت‌ها را به همراه دارد که از اهداف تبیین شده سازمان جوانان است.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی سازمان گفت: چارت ناقص و خالی بودن پست‌ها و عدم تخصیص اعتبارات کافی و نادیده گرفتن توانمندسازی کارآمد اعضا در سطح ملی، از موانع تکامل چرخه فرآیند عضویت در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است.

کد خبر 4928870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha