۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۸:۳۵

مدیرکل کتابخانه های استان قزوین:

۱۱۰۰ برنامه فرهنگی توسط امور کتابخانه ها در فضای مجازی انجام شد

۱۱۰۰ برنامه فرهنگی توسط امور کتابخانه ها در فضای مجازی انجام شد

قزوین- مدیرکل کتابخانه های استان قزوین گفت: با پیش بینی ۱۱۰۰ عنوان برنامه و تولیدات فرهنگی در کانال ها و فضای مجازی در دوران کرونا ارتباط مخاطبان با کتابخانه ها در استان برقرار شد.

فاطمه محمد بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت‌های این نهاد در ایام تعطیلی ناگزیر کتابخانه ها به دلیل انتشار ویروس کرونا اظهار داشت: با تصمیم نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ایام تعطیلی کتابخانه ها از اول اسفند تا پایان اردیبهشت ماه برای حفظ سلامت اعضای محترم و کتابداران پرتلاش کتابخانه ها، کتابداران استان قزوین همانند سایر کتابداران کشور در راستای ارائه خدمات ترویجی و فرهنگی کتابخوانی؛ تهدید این بیماری را به فرصتی جهت حضوری پررنگ‌تر در فضاهای مجازی اعم از کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات مجازی، تبدیل کردند.

وی بیان کرد: در این ایام کتابداران در بهره مندی از فرصت دنیای مجازی برای تداوم ارتباط با اعضای کتابخانه ها و ترویج برنامه‌های فرهنگی کتابخانه ها از جمله دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، استفاده کرده و در این مدت بیش از ۱۱۰۰ برنامه و تولیدات فرهنگی در کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات مجازی، به اشتراک گذاشتند.

محمدبیگی گفت: برگزاری نشست کتاب خوان رضوی مجازی کتابخانه ای، تولید بیش از ۱۳۳ کلیپ معرفی کتاب خلاقانه توسط کتابداران، بیش از ۲۴۶ کلیپ آموزشی و سرگرمی شامل کاردستی، استفاده از نرم افزارهای تلفن همراه، خوشنویسی و بازی، معرفی و به اشتراک گذاری بیش از ۳۳۷ عنوان کتاب به صورت متنی، ساخت ۵۸ کلیپ شعرخوانی اعم از مثنوی خوانی، حافظ خوانی، شاهنامه خوانی، تولید و انتشار بیش از ۲۲۰ محتوای تبلیغی و ترویجی دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قالب تصویری، صوتی و متنی از کارهای انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه های استان قزوین یادآور شد: همچنین ساخت بیش از ۱۰ گروه، کانال و صفحه مجازی قصه گویی با هدف انتشار و به اشتراک گذاری محتواهای تولیدی قصه گویی با اعضای کتابخانه ها، مشارکت چشم گیر اعضای کتابخانه های استان با ارسال بیش از تعداد ۵۰۰ آثار نقاشی به مسابقه "ما کرونا را شکست می‌دهیم" و مشارکت بیش از ۶۲۰۰ نفر در بخش‌های چهار گزینه‌ای، پویش کتاب خوان، معرفی کتاب و نقاشی در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در این ایام صورت گرفت.

محمد بیگی اضافه کرد: در حوزه عمرانی کتابخانه ها نیز فرصت این تعطیلی را غنیمت شمرده و برای بهبود کیفیت ارائه خدمات پس از بازگشایی به مراجعان، اقدام به بهسازی و تعمیر کتابخانه ها شد.

وی اظهار داشت: در این ایام واحد عمرانی این استان نیز، با همکاری و هماهنگی رؤسای شهرستان‌ها و مسئولین کتابخانه ها، با استفاده از فرصت تعطیلی برای بهبود کیفیت ارائه خدمات پس از بازگشایی به مراجعان، نسبت به بهسازی و تعمیر کتابخانه ها اقدام شد.

محمد بیگی بیان کرد: در این دوره فعالیت‌های عمرانی خوبی هم صورت گرفت که جداسازی بخش کودک و نابینایان، تعویض پمپ موتورخانه، نصب و رنگ آمیزی نرده و حفاظ بام کتابخانه شهدای شهرستان قزوین، تعمیر سرویس بهداشتی کتابخانه شهید فهمیده تاکستان، نصب پنجره‌های دوجداره در سالن مطالعه کتابخانه علامه دهخدا شهرستان البرز و بهسازی، نصب ایزوگام دیوارها و بام کتابخانه امام محمد باقر (ع) آبیک، تعمیر سیستم گرمایشی کتابخانه علامه رفیعی شهرستان قزوین از کارهای عمرانی است.

وی گفت: سرکشی مداوم مسئولین کتابخانه ها و رؤسای شهرستان‌ها و ضدعفونی محیط کتابخانه ها به صورت هفتگی در دستور کار کتابخانه ها در این ایام بوده است.

کد خبر 4928928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha