۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۱۹

با حمایت از تهران در دفاع از حاکمیت خود؛

ونزوئلا: در برابر رفتارهای تهاجمی آمریکا از ایران حمایت می‌کنیم

ونزوئلا: در برابر رفتارهای تهاجمی آمریکا از ایران حمایت می‌کنیم

وزیر امور خارجه ونزوئلا در واکنش به یاوه گویی های وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: در برابر رفتارهای تهاجمی آمریکا از ایران حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، «خورخه آریسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا در واکنش به یاوه گویی های وزیر خارجه آمریکا علیه ایران در موضوع لغو معافیت‌های همکاری صلح‌آمیز هسته‌ای اعلام کرد که کشورش در برابر اقدامات تهاجمی واشنگتن درکنار تهران خواهد ماند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در پیامی توئیتری در این باره اعلام کرد: سیاست رفتارهای تهاجمی ترامپ و پمپئو علیه ایران، بدوی و غیر دیپلماتیک است؛ سیاستی که به تحریک جنگ‌طلبانی است که خواهان سوق دادن جهان به سوی یک جنگ دیگر هستند.

«خورخه آریسا» در این باره ادامه داد: ونزوئلا از ایران در دفاع از حاکمیتش حمایت کرده و تأکید می کند که صلح تنها راه مناسب برای بشریت است.

روز گذشته «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا از عدم تمدید معافیت‌های همکاری هسته‌ای با ایران خبر داد.

در این ارتباط وزیر خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه در یک پیام توئیتری نوشت: امروز، من پایان معافیت تحریم‌ها برای [همکاری در] پروژه‌های مرتبط با برجام در ایران را که ظرف ۶۰ روز اجرایی می‌شود، اعلام می کنم.

وزیر خارجه آمریکا در پیامی دیگر که متعاقب این پیام منتشر شد، نوشت: من همچنین دو هدایت کننده اصلی برنامه غنی سازی هسته‌ای ایران را تحریم می‌کنم- مجید آقایی و امجد سازگار. دانشمندان ایرانی باید انتخاب کنند: یا یک فعالیت صلح آمیز خارج از حوزه اشاعه [تسلیحات هسته‌ای] را دنبال کنند یا خطر تحریم شدن را بپذیرند.

کد خبر 4936361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha