۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۱۸

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی:

طرح پایلوت کاهش تصادفات جاده ای آذربایجان غربی اجرایی می شود

طرح پایلوت کاهش تصادفات جاده ای آذربایجان غربی اجرایی می شود

ارومیه - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: طرح پایلوت کاهش تصادفات جاده ای از ۲۱ خرداد ماه سال جاری در دو محور ارومیه - سلماس و ارومیه - نقده و میاندوآب اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان شکری در خصوص جزئیات اجرای این طرح افزود: طرح پایلوت کاهش تصادفات جاده‌ای استان با هدف پیشگیری از تخلفات و تصادفات رانندگی در دو محور پرتردد و پر حادثه در محورهای ارومیه - سلماس و ارومیه - نقده و میاندوآب انتخاب شده است.

وی ادامه داد: این طرح در راستای اهمیت و ضرورت آموزش در آگاهی بخشی ارتقای انضباط ترافیکی و کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی و با عنایت به نقش تأثیرگذار مسئولین ذیربط در تربیت و فرهنگ سازی به صورت پایلوت در استان ودر دو بخش علمی و کاربردی اجرا خواهد شد.

شکری گفت: در این راستا دبیرخانه کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان با محوریت معاونت حمل و نقل این اداره کل بر اساس اعلام نیاز موجود و بعد از اتمام و بررسی مراحل مطالعاتی، نسبت به امکان سنجی و توجیه آن از لحاظ قابلیت اجرایی، احصا شاخص‌های مالی و اقتصادی و جزئیات کامل طرح به همراه برنامه زمانبندی تفصیلی آن اقدام و هم اکنون طرح مذکور در محورهای یادشده قابل اجرا و عملیاتی است.

وی اضافه کرد: حوادث و سوانح جاده‌ای قابل پیشگیری هستند بنابراین با آگاهی و البته فرهنگ سازی می‌توان سوانح جاده‌ای را به حداقل رساند و جایگاه استان را در زمینه حوادث جاده‌ای به موقعیت مناسبی ارتقا داد که در این زمینه نیازمند همکاری جدی و یاری تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها و نهادهای مرتبط هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اضافه کرد: امید است با اجرای موفق این طرح در راستای کمک رسانی به بهبود وضعیت ترافیک در استان نقش آفرینی مؤثری داشته باشیم و این طرح الگوی مناسبی برای کاهش تصادفات جاده‌ای در دیگر استان‌ها و کشور شود.

شکری اظهار کرد: تقسیمات این طرح بر ۵ فاز اصلی بوده و هر فاز به چند بلوک تقسیم شده است که فرمانده کل نظارت بر طرح رئیس کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان، استاندار محترم و فرمانده اجرایی طرح پایلوت، فرماندهی محترم پلیس راه استان و متعاقباً فرمانده هر فاز رئیس پاسگاه پلیس راه آن منطقه یا شهر مربوط است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: اکیپ‌های هلال احمر، پلیس راه، پزشکی قانونی و راهداری در اجرای این طرح دخالت و وظایف مختلف قبل، حین و بعد از حادثه دارند.

کد خبر 4942935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      0 0
      حذف نقاط حادثه خیز و تبدیل همه راههای اصلی به آزادراه و حذف پیج های تند و شیب های تند به وسیله پل ها و تونل ها در کنار مهندسی راهسازی دقیق و کنترل هوشمند سرعت در سراسر مسیر منجر به کاهش تصادفات میشود