۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۱۹

معاون قضائی دادگستری کردستان:

خانواده سقزی از قصاص قاتل فرزندشان گذشتند

خانواده سقزی از قصاص قاتل فرزندشان گذشتند

سنندج - معاون قضائی رئیس کل دادگستری کردستان در امور شوراهای حل اختلاف گفت: خانواده سقزی اولیای دم پس از پنج سال از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، برجعلی برهان پناه اظهار داشت: در خرداد ماه سال ۹۴ در شهرستان سقز بر اثر نزاع بین دو جوان یک فقره قتل صورت می‌گیرد که پس از طی مراحل دادرسی نهایتاً در سال ۹۷ حکم قصاص نفس صادر و آماده اجرای حکم می‌شود.

وی افزود: در نهایت پرونده همزمان به شعبه ویژه زندان و شعبه هشت شوراهای حل اختلاف شهرستان سقز جهت اخذ رضایت از خانواده اولیای دم ارجاع می‌شود که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم، نهایتاً با پذیرش شروط مد نظر، خانواده مقتول حاضر به رضایت و گذشت شدند.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری کردستان در امور شوراهای حل اختلاف ادامه داد: پرونده مذکور سومین پرونده قتل عمدی بود که در سال جاری با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف شهرستان سقز با صلح و سازش ختم به خیر شد.

برهان پناه با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف یک فرصت کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است، یادآور شد: باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده به عمل آید.

کد خبر 4947871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha