۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۲۲

استاندار گیلان:

افزایش ایمنی راه ها در دستور کار قرار گیرد/ ضرورت فرهنگ سازی

افزایش ایمنی راه ها در دستور کار قرار گیرد/ ضرورت فرهنگ سازی

رشت- استاندار گیلان با تأکید بر اینکه افزایش ایمنی راه ها باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: رسانه باید در راستای آگاهی بخشی به جامعه فرهنگ سازی کرده و تولید محتوای مناسب داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر سه شنبه در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات گیلان در استانداری با اشاره به اینکه این استان جز استان‌های گردشگر پذیر است، اظهار کرد: باید تمهیدات لازم برای ارتقای ایمنی راه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه توجه به ایمنی راه‌ها زمینه امنیت و رفاه شهروندان و مسافران را فراهم می‌کند، گفت: باید تلاش شود تا با اقدامات مناسب ایمنی راه‌ها افزایش و عوامل خطر ساز کاهش یابد.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر و با بیان اینکه در مقایسه با سال‌های گذشته شاهد بهبود وضعیت هستیم، افزود: دستگاه‌ها متولی در زمینه ارتقای شاخص‌های ایمنی در حوزه حمل و نقل، ترافیک و افزایش کیفیت آسفالت راه‌ها و همچنین نصب علائم اقدام کنند.

وی با تأکید بر شناسایی نقاط حادثه خیز و تلاش برای رفع و اصلاح این نقاط، بیان کرد: بهره گیری از سامانه هوشمند برای کاهش تصادفات و ارتقای سطح ایمنی راه‌ها تأثیر گذار خواهد بود.

زارع با بیان اینکه بهره گیری از این سامانه باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: فرمانداران برای اجرای این طرح در شورای برنامه ریزی اعتبارات لازم را پیش بینی کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز نیازمند برنامه ریزی عملی برای کاهش رفتارهای پر خطر هستیم، تصریح کرد: آموزش عابران پیاده با نحوه تردد در معابر، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به موتورسواران، رعایت نکات ایمنی هنگام موتورسواری و تردد در جاده‌ها، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات باید از سوی دستگاه‌های متولی پیش بینی و اجرا شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه عامل انسانی در تصادفات سهم قالب توجهی دارد، گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی از مهم‌ترین عوامل بروز حوادث رانندگی هستند.

وی بر لزوم آموزش در این بخش تأکید و به نقش رسانه‌ها و صدا و سیما در این زمینه اشاره کرد و افزود: باید با فرهنگ سازی و تولید محتوای مناسب در راستای آگاهی بخشی به جامعه گام برداریم.

زارع با بیان اینکه برای انجام اقدامات تأثیرگذار در این زمینه نیازمند هم افزایی بین دستگاه‌ها هستیم، اظهار کرد: اصلاح نقاط حادثه خیز، افزایش ایمنی خودروها و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با تعامل و همکاری‌های بین دستگاهی محقق خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد کاهش آمار تلفات جاده‌ای در استان گیلان بودیم، افزود: باید با اقدامات پیشگیرانه این روند همچنان ادامه یابد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تکمیل و بهره برداری از پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام نیز باید با اهتمام بیشتری دنبال شود، گفت: فرمانداران باید در این زمینه نظارت کافی داشته باشند.

کد خبر 4951555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha