۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۳۶

همسو با روسیه؛

چین به تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام واکنش نشان داد

چین به تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام واکنش نشان داد

چین به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد و نسبت به آن ابراز تاسف عمیق کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز نمایندگی چین در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در حساب کاربری خود در توئیتر به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد.

در این ارتباط، چین با ابراز تأسف از تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: چین از تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اجرای پادمان‌های ایران با توجه به پیامدهای بزرگی که چنین اقدامی بر چشم‌انداز برجام خواهد گذاشت، به شدت متاسف است. چین و روسیه علیه این قطعنامه رأی دادند.

در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره در گزارش‌های پیشین خود پایبندی ایران به توافق برجام را تائید کرده بود، به تازگی و از زمان روی کارآمدن «رافائل گروسی»، مدیر کل جدید، برخی ادعاها علیه ایران از سوی دبیرخانه آژانس مطرح می‌شود.

علاوه بر چین، پس از تصویب قطعنامه اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران، «میخائیل اولیانوف»؛ نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز به تصویب این قطعنامه واکنش نشان داد و گفت: شورای حکام آژانس بین‌الملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از ایران خواسته است تا دسترسی به دو مکان تعیین شده از سوی آژانس را فراهم کند.

نماینده روسیه در ادامه گفت: روسیه و چین علیه این قطعنامه رأی دادند. در حالی که تاکید می‌شود که نیاز است تا تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این مشکل را بدون تأخیر حل کنند. ما معتقدیم که این قطعنامه می‌تواند غیر سازنده باشد.

کد خبر 4952806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha