۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۷

مسئول کمیته داوران انجمن ساواته ایران:

نفرات برتر مسابقات مجازی ساواته معرفی شدند

نفرات برتر مسابقات مجازی ساواته معرفی شدند

کرمان - مسئول کمیته داوران انجمن ساواته ایران و مربی تیم ملی با اشاره به برگزاری رقابت‌های مبارزه‌ای مجازی برای نخستین بار در جهان گفت: نفرات برتر مسابقات مجازی ساواته معرفی شدند.

شهرام افتخاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پایان نخستین دوره مسابقات مجازی ساواته که با مشارکت ۱۷۲ ساواتور از استان‌های مختلف کشور و در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد، نفرات برتر هر رده سنی معرفی شدند.

وی ادامه داد: مطابق با قوانین اعلام شده، تمامی ساواتورهای حاضر در این مسابقات با رعایت اصول فنی و تکنیکی ساواته، به مدت دو دقیقه به ارائه تکنیک‌های ترکیبی دست و پا در منزل پرداخته و ۹ داور جهانی، آسیایی و ملی بر اساس چهار شاخص ترکیب تکنیک‌های جذاب مبارزاتی دست و پا (۵۰ امتیاز)، جابجایی و دفاع (۲۵ امتیاز)، روح مبارزه (۱۰ امتیاز) و استقامت و توان تنفسی (۱۵ امتیاز)، (مجموعاً ۱۰۰ امتیاز) این رقابت‌ها را قضاوت کردند.

افتخاری بیان کرد: نکته قابل توجه اینکه برای نخستین بار در جهان، مسابقه‌ای مجازی در ساواته و سایر ورزشهای مبارزه‌ای با چنین کیفیتی برگزار شد.

مسئول کمیته داوران انجمن ساواته ایران و مربی تیم ملی در خصوص نتایج این مسابقات گفت: در رده نونهالان آقایان دانیال رحمانی از مازندران نفر اول، علی سان صمدی از تهران نفر دوم و یاسین پایمرد از فارس نفر سوم این مسابقات شدند.

وی با اشاره به اینکه در رده نونهالان بانوان آتنا اکبری از اصفهان، النا فتاحی از کرمانشاه و آوا عباسی از اصفهان به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند، افزود: همچنین در رده نوجوانان؛ هانی رمضانی از مازندران، کسری عسکری از خراسان رضوی، یوسف آذرنوش از شیراز و در گروه نوجوانان بانوان آیسا نعمتی مقدم از فارس، مبینا کریمی از کرمانشاه و لینا بگرضایی از کرمانشاه رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

مسئول کمیته داوران انجمن ساواته ایران و مربی تیم ملی برندگان مربوط به رده جوانان در آقایان را اینگونه شرح داد: نفر اول متین غفاری از تهران، نفر دوم علی جمالی از شیراز و نفر سوم محمد مهدی نوربخش از مازندران است.

وی گفت: همچنین در گروه بانوان نرگس علی محمدی، فاطمه امانیان و فاطمه رنجبر هر سه نفر از استان اصفهان حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

افتخاری گفت: در رده بزرگسالان هم پیمان ظفری انارکی و امیر هوشنگ کیان پور هر دو از تهران و محسن خوشبین از شیراز رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند ضمن اینکه در گروه بانوان هم نغمه بیرقیان از مازندران و ساحل خراسان زاد و شیما افکار از تهران به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

مسئول کمیته داوران انجمن ساواته ایران و مربی تیم ملی بیان کرد: در مجموع ۱۷۲ نفر در این رقابت‌ها شرکت کردند.

کد خبر 4957557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha