۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۵

۵۵۰ تن مرغ منجمد تنظیم بازار در سیستان و بلوچستان توزیع می‌شود

۵۵۰ تن مرغ منجمد تنظیم بازار در سیستان و بلوچستان توزیع می‌شود

زاهدان- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۵۵۰ تن مرغ تنظیم بازار با قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان در هفته آینده در سطح این استان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در ستاد تنظیم بازار سیستان و بلوچستان که با موضوع بررسی بازار گوشت مرغ برگزار شد، اظهار داشت: مشکلاتی در ارتباط با تولید مرغ در سطح کشور و استان‌ها وجود دارد که موجب نوسان قیمت آن در سطح بازار شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته در خصوص نحوه تولید و توزیع و همچنین برنامه‌ریزی برای ورود مرغ تنظیم بازار به شبکه توزیع شاهد کاهش قیمت در سطح استان سیستان و بلوچستان در روزهای آینده خواهیم بود.

سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان تصریح‌کرد: همچنین ۸۵۰ تن مرغ منجمد برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به صورت رایگان از طریق فروشگاه‌های رفاه در سطح استان توزیع می‌شود که این موضوع نیز در کنترل قیمت بازار قیمت مرغ اثرگذار خواهد بود.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان نیازمند ورود مرغ از استان‌های همجوار است و ۷۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز منطقه از خارج از استان تأمین می‌شود.

زنگنه اظهار داشت: هماهنگی و برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که بتوانیم با صدور مجوز مرغداری و افزایش تولید و ارتقا کشتارگاه‌ها و ایجاد استانداردهای لازم برای صادرات گوشت مرغ به کشورهای همسایه شاهد افزایش تولید و ارزش افزوده و درآمد مرغداران استان باشیم.

وی تصریح کرد: همچنین بسته حمایتی در ارتباط با تولید کنندگان مرغ و بازار گوشت و مصرف‌کنندگان مصوب شده که وظیفه هر دستگاه در ارتباط با نهادهای ذیربط مشخص شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با اجرای مصوبات این بسته از هفته آینده شاهد شرایط بهتر در بازار گوشت مرغ در سطح استان هستیم.

کد خبر 4962022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha