۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۸:۳۱

ملی پوش بدمینتون ایران:

از سال ۲۰۱۴ به دنبال سهمیه المپیک هستم/ کرونا هم من را تسلیم نکرد

از سال ۲۰۱۴ به دنبال سهمیه المپیک هستم/ کرونا هم من را تسلیم نکرد

بانوی بدمینتون‌باز کشورمان با یادآوری ناکامی‌اش در کسب سهمیه المپیک ریو گفت: در چند قدمی کسب سهمیه برای المپیک توکیو، کرونا همه برنامه‌هایم را به هم ریخت اما تسلیم نشده‌ام.

به گزارش خبرنگار مهر، بدیُمنی کرونا و فراگیری جهانی این ویروس برای برخی ورزشکاران محسوس تر و بیشتر بود مانند ثریا قاسمی که در آستانه طلسم شکنی برای المپیکی شدن یک بانوی بدمینتون باز از ایران قرار داشت اما شیوع و گستردگی کرونا تمام معادلات وی را به هم ریخت.

این ملی پوش بدمینتون باز کشورمان تا پیش از ظهور ویروس کرونا از حضور متوالی در ۱۷ رویداد که همگی در کسب سهمیه المپیک توکیو تاثیرگذار بودند، جایگاه خود را تا سومین بازیکن رزرو آسیا ارتقا داد اما لغو تمام رویدادهای ورزشی (به خاطر کرونا)، تکلیف المپیکی شدنش را حداقل تا سال ۲۰۲۱ به تاخیر انداخت.

این در حالی است که ثریا آقایی برای المپیک ۲۰۱۶ ریو هم به عنوان بازیکن رزرو در آستانه کسب سهمیه قرار داشت اما آسیب دیدگی در فینال مسابقات زامبیا و از دست دادن رقابت های انتخابی باقی مانده مانع از تحقق هدف وی شد. وی اما مصمم است به عنوان اولین بانوی بدمینتون باز ایرانی برای المپیک توکیو کسب سهمیه کند و به همین دلیل با وجود ادامه بحران کرونا، خیلی جدی پیگیر تمریناتش است.

ثریا آقایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طی سال ۲۰۱۹ و اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی تمام تمرکزم روی المپیک بود و کسب سهمیه برای این بازی ها. از حضور در ۱۷ رقابت انتخابی هم نتایج خوبی گرفتم و فاصله زیادی تا کسب سهمیه نداشتم اما کرونا اجازه نداد آنطور که پیش بینی کرده بودم، جلو بروم.

وی تاکید کرد: البته کرونا و تعطیل شدن فعالیت ها و اماکن ورزشی باعث نشد تا بیکار بشینم، کماکان تمریناتم را دنبال کردم و به صورت آنلاین تحت نظر مربی‌ام بودم. البته از اواخر فروردین ماه بیرون از منزل تمرین بدنسازی می کنم. از سه هفته پیش هم برنامه های تمرینی‌ام را در باشگاه دنبال می کنم. با رعایت پروتکل های بهداشتی از تمرین دست نکشیدم تا آماده بمانم و بتوانم هدفی که همه برای آن تلاش کرده اند را محقق سازم.

این ملی پوش بدمینتون بانوان با اشاره به اینکه فدراسیون جهانی زمان مصوبی برای مسابقات و به خصوص رویدادهای گزینشی باقی مانده ندارد، افزود: اینکه بدون در پیش بودن مسابقه، تمرین می کنم خیلی خوب نیست اما سعی کردم نگاهم به این مسئله هم مثبت باشد به خصوص که دوری از میادین، استرس رقابت با حریفان و نتیجه گیری باعث شده حداقل به لحاظ روانی خود را بازسازی کنم. دوره ای که به صورت متوالی در رقابت های گزینشی المپیک شرکت داشتم استرس زیادی تحمل کردم.

آقایی که چهار سال پیش به عنوان اولین و تنها بانوی بدمینتون باز ایران با کسب جایگاه ۹۴ رنکینگ جهانی موفق به حضور در فهرست ۱۰۰ بازیکن برتر جهان شد، تاکید کرد: فدراسیون جهانی قصد دارد رقابت های گزینشی المپیک را از همان جا که قطع شد، ادامه دهد. ۸ -۷ مسابقه از مجموع رویدادهای گزینشی باقی مانده که باید برگزار شود. من هم از همین مسابقات باید امتیاز لازم را برای قطعی کردن سهمیه بگیرم. تعداد نفراتی که برای المپیک توکیو به دنبال کسب سهمیه هستند بیشتر از المپیک ریو است، بنابراین می دانم که کار سختی دارم.

وی با یادآوری اینکه به غیر از کاوه محرابی هیچ بدمینتون باز دیگری از ایران تاکنون موفق به کسب سهمیه برای المپیک نشده است، تصریح کرد: اینکه بالاخره به عنوان اولین بانوی بدمینتون باز ایران بتوانم کسب سهمیه کنم، خیلی سخت است اما نشدنی هم نیست. من از سال ۲۰۱۴ برای المپیک تلاش می کنم. مصدومیتی که در جریان کسب سهمیه برای المپیک ریو برایم پیش آمد من را مصمم تر کرد. حالا هم به خاطر کرونا شرایط جدیدی ایجاد شده است، خیلی از ورزشکاران تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته اند اما من هنوز تسلیم نشده ام.

بدمینتون باز کشورمان تاکید کرد: کرونا باعث شد طی ۱۰ سال گذشته که بدمینتون بازی می کنم، برای اولین بار از راکت و زمین بازی دور باشم، حالا هم که المپیک به تعویق افتاده صحبت هایی در مورد لغو کلی آن مطرح می شود. با همه اینها نا امید نیستم و خیلی مصمم منتظر آغاز رقابت های باقی مانده برای کسب سهمیه هستم.

این ملی پوش در پایان از مسئولان فدراسیون بدمینتون و مربیانی که وی را در پیگیر روند آماده سازی‌اش همراهی می کنند، تشکر کرد.

کد خبر 4967207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha