۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۸

صبح امروز صورت گرفت

افتتاح ۲۱۰۰ پروژه مسکن مددجویان مددجویان بهزیستی

افتتاح ۲۱۰۰ پروژه مسکن مددجویان مددجویان بهزیستی

مراسم افتتاح همزمان ۲۱۰۰ پروژه مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاح همزمان ۲۱۰۰ پروژه مسکن مددجویان با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

قبادی دانا در این مراسم گفت: از این تعداد واحد مسکونی ۴۶۶ و احد مسکونی برای خانوارهایی است که دو معلول و بیشتر دارند تعلق دارد و باقی یعنی ۱۶۳۴ واحد برای خانوارهایی که یک عضو معلول دارند و یا زنان سرپرست خانوار هستند.

وی بیان کرد: این اقدام با همیاری بسیاری از سازمان ها و نهادها صورت گرفته است. این واحدها با همراهی وزارت راه، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سپاه، خیرین مسکن ساز و بسیج سازندگی ساخته شده است. متوسط متراژ این واحدهای مسکونی ۷۵ متر با تسهیلات بانکی تا ۴۰ میلیون تومان و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای خانوارها ساخته شده است.

اولویت ما برای واگذاری مسکن برای خانوارهای بیش از دو فرد معلول و زنان سرپرست خانوار است. تسهیلاتی برای ودیعه مسکن یا اجاره بها تا به حال وجود نداشته و بیش از صد هزار خانوار پشت صف مسکن هستند و در این میان ما تسهیلات اجاره بها و ودیعه مسکن را در نظر گرفتیم و امیدواریم تا پایان مرداد کارها انجام شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از منابع با تسهیلات ارزان قیمت و برای خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی از ۱۰ تا ۶۰ میلیون کمک بلاعوض برای ساخت مسکن در نظر گرفته شد و عملیات احداث واحدها در زمین هایی که خانوارها خودشان داشتند. آغاز شد و کسانی که فاقد زمین بودند توسط وزارت راه و بنیاد مسکن شرایط مورد نیاز آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی تا کنون ۱۲۶ هزار واحد مسکونی در اختیار خانواده های تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته است، گفت: ۴۵ هزار واحد مسکونی هم در دست احداث است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار خانوار از مددجویان تحت پوشش بهزیستی مسکن ندارند و از مسکن اجاره‌ای استفاده می‌کنند اگر قرار باشد تسهیلات به همه آنها اختصاص پیدا کند به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز بود. البته بودجه سازمان بهزیستی برای ساخت مسکن بوده و هیچ وقت بودجه‌ای برای ودیعه مسکن یا اجاره مسکن از محل اعتبارات دولتی در اختیار سازمان نبوده است.

به گفته وی در حال حاضر با این کمک، مبلغ ۷۵ میلیارد تومان برای تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن و ۳۰ میلیارد تومان برای کمک بلاعوض اجاره مسکن برای جامعه هدف اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه قراردادهای احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی نیز توسط بنیاد مسکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت منعقد شده است، ادامه داد: همچنین قرارگاه محرومیت زدایی مسئولیت ساخت ۵۲۵۲ واحد مسکونی به ویژه در مناطق مرزی، بسیج سازندگی ۵ هزار واحد روستایی با اولویت روستاهای سیل‌زده و قرارگاه خاتم الانبیا ۱۵ هزار واحد مسکونی را به عهده گرفته‌اند.

وی گفت: در برنامه مشترک سال ۹۴ پروژه ساخت مسکن با چندین نهاد برای خانوارهای دارای دو معلول به بالا شروع شده است. همان زمان اطلاعات ۱۴ هزار و ۳۰۰ خانوار احصاء شد و تاکنون ۸۷۰۰ واحد نیز تحویل داده شده است. از این تعداد ۴۶۰۰ واحد در مناطق شهری و ۴۱۰۰ واحد نیز در مناطق روستایی بوده‌اند. هزینه ساخت مسکن در مدت اخیر افزایش یافته و برخی پروژه‌ها متوقف شده‌اند. به همین دلیل در جلسه‌ای مشترک با وزیر تعاون، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن تسهیلات ویژه ۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تومانی به عنوان کمک بلاعوض براساس شرایط پیشرفت فیزیکی بنا پرداخت می‌شود.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور برای خانوارهای دو معلول به بالا ۵۵۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده که از این میزان ۳۱۰ میلیارد هم هزینه شده است.

وی در پایان گفت: امروز در ۲۹ استان هم پروژه های ساخت مسکن افتتاح می‌شود.

کد خبر 4971780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha