به نقل از روزنامه هاآرتص؛

رژیم صهیونیستی فهرستی از مقامات مظنون به جنایات جنگی تهیه می کند

رژیم صهیونیستی فهرستی از مقامات مظنون به جنایات جنگی تهیه می کند

رسانه های رژیم صهیونیستی از تهیه فهرستی محرمانه خبر دادند که در آن نام صدها تن از مقامات این رژیم که به ارتکاب جنایات جنگی در سرزمینهای اشغالی مظنون هستند، ذکر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، در پی تصمیم دیوان کیفری بین المللی (ICC) برای انجام تحقیقات در مورد جنایات جنگی ارتکاب یافته در سرزمینهای اشغالی، رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این رژیم در حال تهیه و تنظیم فهرستی محرمانه از نام صدها مقامی است که به ارتکابِ این جرائم مظنون هستند.

روزنامه هاآرتص اسرائیل روز پنج شنبه گزارش داد که این فهرست مشتمل بر نام ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن از مقامات نظامی و اطلاعاتی اسرائیل از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم است.

دیوان کیفری بین المللی قرار است به زودی در مورد تأیید طرحی تصمیم بگیرد که از سوی «فاتو بنسودا» دادستان کل این دیوان جهت انجام تحقیقات در خصوص جنایات جنگی ارتکاب یافته توسط رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی از سال ۲۰۱۴- دوران عملیات تیغه حفاظتی- پیشنهاد شده است.پیش از این نیز دیوان کیفری بین المللی در سال ۲۰۱۵ در مورد اتهامات جنایات جنگی یا جنایت علیه بشریت در سرزمینهای اشغالی تحقیقات اولیه خود را آغاز کرد.

با آغاز تحقیقات دیوان کیفری بین المللی در مورد جنایات جنگی ارتکاب یافته توسط رژیم صهیونیستی در شرق بیت المقدس، کرانه باختری و نوار غزه؛ مقامات نامبرده در این فهرست با احتمال بازداشت در خارج از سرزمینهای اشغالی روبرو هستند.

روزنامه هاآرتص در ادامه گزارش خود می افزاید که مقامات رژیم صهیونیستی در تلاشند تا این فهرست را محرمانه نگه دارند؛ زیرا افشای آن ممکن است مقامات نامبرده در این فهرست را در معرض خطر بازداشت قرار دهد.

نکته قابل ملاحظه دیگر آن است که دیوان کیفری بین المللی به احتمال بسیار این فهرست را به منزله اعتراف رسمی رژیم صهیونیستی به نقش آفرینی در جرائم جنگی قلمداد خواهد کرد.

کد خبر 4975838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمدجوادمنشدی IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      0 0
      باسلام. اگر ازهمان اول دادگاه بین‌المللی نقطه ضعفی نشان نمیداد الان اینجوری دولت امریکا به دادستان آن جرأت نمیکرد به تحریم تحدید کند قانون شامل همه است وهمه درمقابل قانون برابر هستند