عرب ۴۸ بررسی کرد؛

درخواست مشاورقضایی رژیم صهیونیستی برای تسریع روند محاکمه نتانیاهو

درخواست مشاورقضایی رژیم صهیونیستی برای تسریع روند محاکمه نتانیاهو

یک پایگاه عرب زبان اعلام کرد که در سایه افزایش اعتراضات علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مشاور قضایی این رژیم تسریع در روند محاکمه «نتانیاهو» را خواستار شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه «عرب ۴۸» با انتشار مطلبی به بررسی پرونده فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و حاشیه‌های مربوط به آن پرداخته است. این پایگاه در مطلب خود چنین آورده است؛

در حالی قرار است جلسه محاکمه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شود که «اویحای مندلبلیت» مشاور قضایی این رژیم خواستار تسریع در روند رسیدگی به جرایم نتانیاهو شده است. بدین ترتیب، مندلبلیت خواستار آن شده تا مدارک و مستندات مربوط به فسادهای نتانیاهو ارائه شده تا زمینه برای صدور حکم هرچه سریع‌تر علیه وی فراهم گردد.

در واقع، مشاور قضایی رژیم صهیونیستی چنین درخواستی را از دادستانی کل این رژیم مطرح کرده است. در جلسه امروز قرار نیست متهمان در دادگاه حاضر شوند بلکه وکلای آنها از جمله وکلای نتانیاهو در جلسه حاضر خواهند شد. در همین حال، «اویحای مندلبلیت» تأکید کرده است که تسریع در روند رسیدگی به اتهامات نتانیاهو بسیار مهم است. وی گفته است: این مسأله حائز اهمیت است که مرحله ارائه مدارک و مستندات جرایم نتانیاهو آغاز شود.

جلسه رسیدگی به اتهامات نتانیاهو درحالی قرار است برگزار شود که در بسیاری از مناطق، شهرک‌نشینان صهیونیست با برگزاری تظاهرات‌های گسترده خواستار استعفای نخست وزیر رژیم صهیونیستی از پُست خود هستند. علت این مطالبه شهرک‌نشینان، بی کفایتی نتانیاهو در مدیریت بحران کرونا و نیز غرق شدن وی در پرونده فسادهای گسترده است. کما اینکه اوضاع اقتصادی در اراضی اشغالی نیز موجب خشم بیشتر شهرک‌نشینان شده است. طبق آخرین گزارش‌ها هم اکنون بیش از یک میلیون نفر در اراضی اشغالی بیکار شده‌اند.

در سایه تداوم همین اعتراضات است که «اویحای مندلبلیت» اعلام کرده است دیگر هیچ بهانه‌ای برای به تعویق انداختن ارائه مدارک و اسناد اثبات کننده جرایم نتانیاهو، وجود ندارد. در جلسه امروز که قرار است بدون حضور متهمان برگزار گردد، پیش بینی می‌شود که رئیس دادگاه رسیدگی به اتهامات نتانیاهو تعیین شود.

طبق آخرین گزارش‌ها از اراضی اشغالی، دادستانی کل رژیم صهیونیستی خواستار برگزاری ۴ جلسه رسیدگی به اتهامات نتانیاهو شده است و این درحالی است که وکلای نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخواست برگزاری ۲ جلسه را داشته‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد که در نهایت دادگاه رأی به برگزاری ۳ جلسه به صورت هفتگی برای رسیدگی به اتهامات نتانیاهو بدهد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آغاز سال ۲۰۱۷ تاکنون با پرونده‌های فساد بسیاری مواجه شده است. پرونده ۱۰۰۰ مربوط به هدایایی است که نتانیاهو و خانواده‌اش از بازرگانان خارجی به صورت غیر قانونی دریافت کرده‌اند. این هدایا به ویژه از سوی «آرنون میلچن» میلیاردر آمریکایی دریافت شده و شامل قوطی‌های سیگار فاخر برای نتانیاهو بوده است. ساره همسر وی نیز بهترین انواع مشروبات الکلی و جواهرات را دریافت کرده است. این هدایا طی سالیان طولانی ادامه داشته و ارزش آنها به صدها هزار شیکل می‌رسد.

پرونده ۲۰۰۰ نیز مربوط به اتهامات مطرح شده در خصوص تبادل رشوه بین نتانیاهو و ناشر روزنامه یدیعوت آحارونت است که در مجموعه‌ای از دیدارهای ثبت شده بین دو نفر رد و بدل شده است. افزون بر این، در «پرونده ۴۰۰۰» گروهی از نزدیکان نتانیاهو در مظان اتهام سوء استفاده از جایگاه خود برای ارتقا تصویر رسانه‌ای وی و همسرش قرار گرفته‌اند.

کد خبر 4977525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha