۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۸:۲۵

اداره کل هواشناسی گلستان خبرداد

افزایش دما در گلستان/سامانه ناپایدار از چهارشنبه وارد می شود

افزایش دما در گلستان/سامانه ناپایدار از چهارشنبه وارد می شود

گرگان- رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان با بیان این که اکثر شهرهای استان دمای بیش از ۴۳ درجه را تجربه خواهند کرد، از ورود سامانه ناپایدار به گلستان خبرداد.

محمود محمدقلی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: بررسی الگوهای جوی نشان می دهد با حاکم بودن سامانه کم فشار در منطقه، افزایش دما و وزش باد گرم امروز (سه شنبه) در استان اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: با تقویت الگوهای تابستانه و جریانات جنوبی امروز اکثر شهرهای استان دمای بالای ۴۳ درجه سانتی گراد را تجربه خواهند کرد.

محمدقلی پور تصریح کرد: در حال حاضر سه الی پنج درجه افزایش دما در منطقه شرق استان اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: افزایش دما تا عصر امروز ادامه دارد و از فردا با ورود امواج سامانه ناپایدار به استان شاهد افزایش ابر، وزش باد شدید، کاهش دما و وقوع رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

طبق گفته محمدقلی پور در ۲۴ ساعت گذشته اینچه برون با ۴۳ درجه گرمترین نقطه استان بوده و دمای گرگان هم بین ۳۹ الی ۲۳ نوسان داشته است.

با افزایش شدید دما و ورود سامانه بارشی اداره کل هواشناسی استان اطلاعیه هشدار صادر کرده است.

در این اطلاعیه بر افزایش مصرف حامل های انرژی و مصرف آب هشدار و احتمال خسارت در بخش کشاورزی، دام و طیور و برخی از فعالیت های تولیدی در اثر تنش گرمایی و وزش باد گرم، پتانسیل آتش سوزی جنگل ها و مراتع پیش بینی شده است.

در این هشدار سطح زرد، به صرفه جویی در مصرف آب، تنظیم دمای گلخانه ها و سالن های نگهداری دام و طیور، پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل ها، مراتع و مزارع و اتخاذ تمهیدات توسط دستگاه های مرتبط تأکید شده است.

همچنین به دلیل وزش باد شدید (پیش بینی سرعت تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت) و افزایش ارتفاع امواج تا دو و نیم متر و متلاطم شدن دریا، زمینه برای فعالیت های دریایی فراهم نیست.

کد خبر 4979132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha