۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۴۵

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:

احیاء حقیقت حج با امام حسین (ع)

احیاء حقیقت حج با امام حسین (ع)

مشهد - عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حقیقت حج به نوعی با امام حسین (ع) احیا شده است، گفت: راه رسیدن به خداوند متعال با امام حسین (ع) نزدیک تر و سریع‌تر طی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی میرباقری دقایقی پیش در مراسم دعای عرفه حرم رضوی با بیان اینکه روز عرفه روز امام حسین علیه السلام است، گفت: می‌توان از طریق امام حسین علیه السلام راه رسیدن به خداوند متعال را سریع‌تر پیمود.

استاد حوزه و دانشگاه در ابتدا گفت: خداوند متعال به برکت پیامبر اکرم (ص) راه امت اسلام را به سمت خدا کمتر کرده است، در سوره بقره آمده است: ما به شما لیله القدر داده‌ایم و راه رسیدن به خداوند متعال از این طریق کمتر شده است.

وی همچنین گفت: لذا پیروان دین اسلام سریع‌تر به خداوند می‌رسند. در سوره فجر نیز از نشانه‌هایی مانند فجر، وتر و شفع و لیالی عشر بیان شده است. شب‌های ده‌گانه یا همان لیالی عشر، از نعمتهای با برکتی است که خداوند متعال به امت اسلام تقدیم کرده است.

میرباقری در ادامه تصریح کرد: با وجودی که عمر انسان در این دنیا کوتاه است باید دانست که این عمر بسیار ارزشمند است. لذا باید از عمر نهایت بهره را برد. از فرصت‌های استثنایی دیگری که خداوند به امت اسلام ارزانی داشته است روز عرفه است که در برخی روایات آن را به نوعی به امام حسین علیه السلام نیز نسبت داده‌اند.

وی با بیان اینکه حقیقت حج به نوعی با امام حسین علیه السلام احیا شده است، اظهار کرد: راه رسیدن به خداوند متعال با امام حسین علیه السلام نزدیک تر و سریع‌تر طی خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه افزود: در روز عرفه امام حسین علیه السلام با قرائت دعای عرفه، راهی را برای بندگان به سمت خداوند متعال باز کرد، لذا کسانی این دعا را قرائت کنند، در واقع در پشت سر این امام حرکت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: امروز به برکت امام حسین علیه السلام و دعای عرفه، با مواجهه با خداوند می‌توان سربلند بود، حتی افرادی که کاملاً از درگاه الهی مأیوس هستند.

گفتنی است، دعای عرفه هم‌اکنون در صحن جامع حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

کد خبر 4987123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha