۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۰۸

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان:

باورهای فرهنگی رسانه‌ای شود/شرایط درجه بندی خبرنگاران استان سمنان

باورهای فرهنگی رسانه‌ای شود/شرایط درجه بندی خبرنگاران استان سمنان

دامغان- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان گفت: در شرایط امروز جامعه نیاز است که در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان(ع) باورهای فرهنگی رسانه‌ای شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل صادقی نژاد شامگاه شنبه در آئین تقدیر و تجلیل از خبرنگاران دامغان به میزبانی مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی ضمن بیان اینکه با تقویت باورهای فرهنگی روح و اندیشه امام حسین (ع) در جامعه تجلی پیدا می‌کند و خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش مهم و تأثیرگذار در ترویج و گسترش باورهای فرهنگی دارند، تاکید کرد: ضرورت دارد در ایام عزاداری محرم باورهای فرهنگی به عنوان یک ضرورت در جامعه رسانه‌ای شود.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های رسانه این است که مردم را بهتر از گذشته با تاریخچه عزاداری امام حسین (ع) آشنا و معرفی کنند، افزود: عزاداری مردم شاهرود به عنوان یا عباس یا عباس و روز ۱۱ محرم مردم دامغان به عنوان کنگره سراسری مردم این دیار است لیکن این دو رویداد و دیگر عزاداری‌های مردم استان سمنان همانند دیگر عزاداری‌های مردم کشور نشان از ارادت به امام حسین (ع) و دیگر یاران باوفا ایشان دارد که روز به روز این عزاداری‌ها پررنگ‌تر می‌شود و متأسفانه امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا عزاداری‌ها از رنگ متفاوتی نسبت سال‌های قبل برخوردار است.

خبرنگاران به سمت تولید محتوا بروند

معاون ارشاد اسلامی استان سمنان در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه خبرنگاران به سمت تولید محتوا در خبر روی آورند، افزود: درجه بندی خبرنگاران شرایط خاص دارد و ساز و کاری برای درجه بندی خبرنگاران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود ندارد و می‌توان خبرنگاران به فعال و یا بیش فعال انتخاب کرد.

صادقی نژاد بیان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه از ابتدا شیوع بیماری کرونا در کنار کادر سلامت نقش خوبی ایفا کردند و با ارائه اطلاعات از این بیماری و انتقال آن به آحاد جامعه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سطح آگاهی مردم را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه اطلاعات مردمی از طریق رسانه‌ها به مسئولان منتقل می‌شود، اظهار داشت: رسانه بهترین پل ارتباطی بین مردم با مسئولان است و لذا خبرنگاران با ایجاد پل ارتباطی اطلاعات مردمی را در اختیار مسئولان قرار می‌دهند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در خاتمه گفت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تقویت افزایش کیوسک‌های مطبوعاتی در سرلوحه و دستور کار مدیریت جدید اداره کل قرار دارد و به صورت ویژه به آن پرداخته می‌شود.

کد خبر 4999379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha