۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۵

با حضور رییس جمهور؛

طرح های بزرگ وزارت دفاعی امروز به بهره برداری می رسد

طرح های بزرگ وزارت دفاعی امروز به بهره برداری می رسد

همزمان با روز صنعت دفاعی تا ساعاتی دیگر چند طرح بزرگ وزارت دفاع با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با روز صنعت دفاعی امروز (پنجشنبه) چند طرح بزرگ وزارت دفاع با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می‌رسد.

یکی از این طرح‌ها نسل چهارم موتور توربو فن سبک است که برای اولین بار در کشور ساخته شده است. این موتور که امروزه بر روی پهپادهای پیشرفته دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند با افزایش توان کشور در حوزه قدرت هوایی، نسل موتورهای موجود را حداقل یک نسل ارتقا دهد.

علاوه بر این موتور؛ امروز خط تولید موتور هواپیمای کوثر به نام اوج هم رونمایی خواهد شد.

همچنین یک نمایشگاه پهپادی به مناسبت ۳۱ مرداد، روز صنعت دفاعی هم امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند که در آن نمونه‌های مختلف پهپادهای کشور به مردم معرفی خواهد شد.
در این نمایشگاه از دو محصول موشکی هم رونمایی خواهد شد.

به گزارش مهر، رئیس جمهور پس از استماع گزارش وزیر دفاع در این مراسم گفت: در دنیای امروز تحرکات نظامی چه برای کشف و چه برای عملیات، پهباد به عهده دارد شاید مطمئن‌ترین و ارزان‌ترین وسیله‌ای است که ما امروز در اختیار داریم.

وی افزود: هم در زمینه رهگیری می‌توانیم از آن استفاده کنیم و هم در زمینه عملیات و بمباران می‌توانیم از آن استفاده کنیم، بنابراین برای ما حائز اهمیت است که وزارت دفاع ما یک بخش از سرمایه گزاری های علمی و فنی را در زمینه پهباد بگذارد و خوشبختانه ما پیشرفت‌های بسیار خوبی تا امروز داشتیم و امیدواریم بتوانیم قدم‌های بعدی را در زمینه پهباد برداریم، پهپادی که بتواند برای ما کاشف باشد و خودش هم رادار گریز باشد و کشف نشود و بتواند انواع عملیات دید و تیر را برای ما انجام دهد.

به گزارش مهر، رئیس جمهور پس از گزارش امیر خواجه وند گفت: بسیار متشکر هستیم از تلاش‌هایی که در زمینه ساخت موتور هواپیما انجام گرفته و همانطور که اشاره شد اصل این موتور در سال ۹۵ رونمایی شد و به ثمر نشست و امروز خط تولید این موتور را می‌خواهیم افتتاح کنیم که برای ما بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: معمولاً کشورهای مختلف دنیا وقتی می‌گویند ما هواپیما ساز هستیم مقصودشان موتور نیست و بال و بدنه است و موتور را از جای دیگری خریداری می‌کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: خوشحالیم که ما در ساخت یک جنگنده به طور کامل به خودکفایی رسیدیم و اینکه بال، بدنه و هم موتور و هم صندلی همه اینها را روی پای خودمان و با خودکفایی انجام می‌دهیم برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه گفت: به نام خداوند بزرگ و با توجه به ارواحح طیبه شهیدان روز عاورای سال ۶۱ و به ویزه روح بلنذ لی عبدالله الحسین علیه السلام خط تولید موتور ملی توربو جت سبک اوج را آغاز می‌کنیم علی برکت الله.

به گزارش مهر،

روحانی پس از استماع گزارش جانشین وزیر دفاع گفت: برای مردم ما بسیار مهم است که هم در زمین و هم در دریا ما بتوانم با قدرت موشکی بازدارنده باشیم در قدم اول، و اگر این بازدارندگی آسیب دید بتوانیم به عنوان قدرت دفاعی از توانمندی‌های خودمان استفاده کنیم.

وی افزود: متشکرم که وزارت دفاع یکی از موشک‌های مهمش را به نام سردار شهید حاج قام سلیمانی نام گذاری کردند. سرداری که به گردن مردم ما و مردم منطقه حق دارد و مجاهدت‌های بسیار بزرگی در طول زندگی خود از دفاع مقدس گرفته تا مبارزه با داعش انجام دادند و امروز این موشک به نام او نامگذاری شده است.

روحانی ادامه داد: همچنین شهید ابومهدی کار بزرگی را در عراق برای استقلال این کشور و نجات مردم آن انجام دادند و موشک کروزی که به نام او نامگذاری شده برای ما حائز اهمیت است.

وی افزود: به نام خداوند بزرگ و با توسل به روح سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السلام از موشک بالستیک شهید حاج قاسم سلیمانی و موشک کروز شهید ابومهدی المهندش رونمایی بفرمائید علی برکت الله.

به گزارش مهر،

روحانی پس از گزارش خواجه فرد درباره موتور توروبوفن سبک اظهار داشت: این موتور کاربردهای متعددی دارد که به آن اشاره شد و این نشان دهنده یک حرکت بسیار خوب در صنعت دفاعی ما است که وارد نسل چهارم موتورها شده و خوشبختانه با قدم‌هایی که برداشته می‌شود ما می‌توانیم در مسیر همه تجهیزات و نیازمندی‌های خود به خود اتکایی و خودکفایی برسیم.

وی در ادامه به نام خداوند بزرگ و با توسل به روح شهدای کربلا از موتور توربوفن سبک و تست آزمایشی آن رونمایی کرد.

کد خبر 5003546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha