۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۲۷

مدیرکل امور مستمری های تامین اجتماعی مطرح کرد؛

پاسخ به سئوالات همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

پاسخ به سئوالات همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرکل امور مستمری های سازمان تامین اجتماعی در ارتباط زنده اینستاگرامی وزارت رفاه به سوالات مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی درباره اجرای متناسب سازی حقوق ها پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناهید حیدری با بیان اینکه برنامه متناسب سازی مستمری ها که شامل همه گروه های مستمری بگیران اعم از بازنشستگان، مستمری بگیران و بازماندگان است مطابق بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه کلید خورد، گفت: سناریوهای مختلفی با حضور و مشارکت نمایندگان بازنشستگان در کانون ها طی ۳۷ جلسه کاری و کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت سناریوی نهایی مصوب و از ماه گذشته به اجرا در آمد.

وی افزود: دوشاخص بیمه پردازی و مبلغ بیمه پردازی بسیار حائز اهمیت بودند که عوامل تعیین کننده در فرمول محاسبه ما لحاظ شدند.

مدیرکل امور مستمری های سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه سعی کردیم بر اساس عدالت بیمه ای حرکت کنیم و هر بیمه شده متناسب با آورده خودش از این مزیت بهره مند شود، اظهار کرد: طبیعی است که در خروجی مبلغ متناسب سازی، هرکه سابقه بیشتر یا مبلغ بیمه پردازی اش بیشتر بوده سهم بیشتری از این مبلغ دریافت کرده است.

حیدری ادامه داد: متناسب سازی بر اساس جداول پایه پرداخت حق بیمه انجام شده و کف پرداختی ما ۱۵۰ هزار تومان بوده است.

وی با بیان اینکه در کنار بحث متناسب سازی افزایش کمک معیشت و کمک هزینه مسکن برای دومین بار در سال جاری افزایش یافت گفت: این مبلغ ۱۹۰  هزار تومان بود که به همه بازنشستگان پرداخت شد.

مدیرکل امور مستمری های سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در جلسات کارشناسی قرار شد مستمری بگیران حداقلی بگیر با ۳۰ سال سنوات از این پس کمتر از دومیلیون و ۸۰۰ هزار تومان و حداقلی بگیران با ۳۵ سال سابقه زیر ۳ میلیون تومان دریافتی نداشته باشند گفت: بنابراین آنها که میزان مستمری شان تا آخر سال ۹۸ حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده بعد از متناسب سازی زیر مبالغ گفته شده دریافت نخواهند کرد.

حیدری در ادامه به سوالات مردم پاسخ داد.

- حداقلی بگیر هستیم، چرا دریافتی ما زیر ۲ میلیون تومان است؟

پرداختی ها بر اساس قوانین و بضاعت ما صورت گرفته است. آنها که زیر ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند و حداقلی بگیر هستند، قطعا مبالغ دریافتی شان کمتر خواهد بود. به عنوان مثال آنها که ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند حقوقشان به دومیلیون  و ۴۱۶ هزار تومان و آنها که ۲۵ سال سابقه دارند حقوقشان به دو میلیون و ۴۸۸ هزار  تومان رسیده است.

- آیا برای ماه های آتی مبلغ متناسب سازی را مانند مردادماه، در قالب دو فیش دریافت می کنیم؟

خیر، از شهریور ماه در قالب یک فیش حقوقی پرداخت می شود و حقوق اصلی و مبلغ متناسب سازی هردو در یک فیش ارائه می شود.

- آیا مبلغ متناسب سازی مبنای محاسبه ماده ۹۶ قرار می گیرد یا خیر؟

باید صبر کنیم تا جلسات کارشناسی و کمیته های تخصصی ماده ۹۶ در سال ۱۴۰۰ تشکیل شود. رویکرد مثبت است و در زمان خودش اعلام نظر خواهد شد.

- چرا این مبلغ از ابتدای سال پرداخت نشد؟

متناسب سازی بر اساس بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه کلید خورد. در این ماده توضیح داده شده که سازمان تامین اجتماعی موظف است متناسب سازی را در طول اجرای برنامه پنج ساله ششم توسعه اجرا کند که با مهیا شدن زیرساخت ها با قید فوریت عملیاتی شد.

- آیا مبالغ متناسب سازی برای آنها که مستمری شان در سال ۹۹ برقرار شده نیز تعلق می گیرد؟

این موضوع با رویکرد مثبت در دست بررسی است و در روزهای آتی نتایج را اعلام می کنیم. تلاش می کنیم برای کسانی که در طول برنامه ششم توسعه به خیل بازنشستگان می پیوندند نیز بتوانیم قدمی برداریم.

- آیا افزایش ها برای ازکارافتادگان کلی هم لحاظ شده است؟

مبلغ متناسب سازی به تمام گروه های مستمری بگیر اعم از بازنشستگان، ازکارافتادگان و مستمری بگیران تعلق گرفته؛ منتها بر اساس میزان سابقه پرداختی و آورده ای که داشته اند محاسبه شده است.

- آیا متناسب سازی حقوق بازنشستگان شامل همکاران بازنشسته خود سازمان هم می شود؟

بله، در ماده قانونی برنامه ششم توسعه  به صراحت عنوان شده است کلیه بازنشستگان مشمول هستند بنابراین شامل حال این گروه هم می شود. جلسات تخصصی در حال برگزاری است و با دستور مدیرعامل که جلسات با قید فوریت به نتیجه برسد امیدواریم در روزهای آتی به جمع بندی برسیم و برای شما هم محاسبه شود.

- بابت حق مسکن چقدر به حقوق اضافه شده است؟

مزایای کمک هزینه معیشت توامان ۱۹۰ هزار تومان بود. مبلغ ۱۲۰ هزار تومان کمک معیشت و ۷۰ هزار تومان مبلغ حق مسکن که از اول مرداد ترمیم و اعمال شد.

-آیا سنوات مشاغل سخت و زیان آور را در متناسب سازی محاسبه کرده اید؟

تمام محاسبات ما بر اساس دو آیتم بیمه پردازی و مبلغ بیمه پردازی بوده است و برای آنها که در قالب مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شده اند متناسب سازی مشاغل سخت و زیان آور محاسبه و سوابق آنها در فرمول های محاسبات کامل درج شده است.

صورت های مختلفی از بازنشستگی سخت و زیان آور داریم، از جمله قانون استفساریه که هرکس به نسبت سنوات سخت و زیان آوری می تواند از مزایای قانون سخت و زیان آوری بهره بگیرد. چه بسا تعداد زیادی افراد بازنشسته سخت و زیان آور داریم که با ۲۷ یا ۲۸ سال سابقه بازنشسته شده اند  و سنوات مازادشان بر اساس سخت و زیان آوری محاسبه شده است. قطعا آن سنوات کامل هم در جدول ضریب ترمیم و هم در جدول ضریب پایه سنواتی قرار گرفته و کلیه مزایای مترتب در بخشنامه متناسب سازی به اینها هم پرداخت شده است.

-چرا همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مانند صندوق بازنشستگی کشوری انجام نشده است؟

برنامه ای که در این مرحله و در مرداد اجرا شد متناسب سازی حقوق بوده و با فرمول های خاص انجام شده که با صندوق کشوری متفاوت است. عملیات بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری شاید مشابه ما باشد، اما به لحاظ طیف جامعه هدف و شاخص های پرداخت حق بیمه متفاوت است.

بازنشستگان کشوری عموما ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند، اما در تامین اجتماعی با طیف بیشماری از افراد که از صفر تا ۳۵ سال و بیشتر سابقه بیمه پردازی دارند مواجه ایم. به عنوان مثال فردی که در اثر حادثه ناشی از کار حتی در روز اول جان خود را از دست بدهد خانواده اش تحت پوشش قرار می گیرند و از مستمری فوت بهره مند می شوند. ما به لحاظ فرمول ها با صندوق کشوری متفاوت هستیم.

علاوه براین مابه التفاوت افزایش سنواتی مستمری ها را از اول سال محاسبه کردیم و متناسب سازی متفاوت از افزایش سنواتی بود و از اول مرداد ماه اجرا شد.

-حداقل مبلغ متناسب سازی چقدر بود؟

 حداقل مبلغ شامل افرادی است که ۱۰ و یا زیر ۱۰ سال سابقه دارند و بر اساس قانون تعیین تکلیف سوابق، زیر ۱۰ سال سابقه داشتند که آنها بر اساس یک سوم مستمری دریافتی از مزایای متناسب سازی بهره مند می شوند.

-چرا مبلغ ها متفاوت است؟

طبیعی است که سرانه واحدی بین همه تقسیم نشده و مبالغ با توجه به اینکه زمان برقراری مستمری کی بوده و چه مدت سابقه پرداخت حق بیمه داشته اند و با چه مبلغی بیمه پرداز بوده اند متفاوت است و لذا قابل مقایسه نیست. آنها که زمان برقراری مستمری شان در سال های دورتر بوده حقوقشان افت بیشتری پیدا کرده و در فرمول ها از مبلغ بیشتری بابت متناسب سازی بهره مند شده اند.

هر فردی مبلغ افزایشی را بر اساس محتویات بیمه ای و حساب های انفرادی خودش بررسی و مشاهده کند. اگر فردی تصور کرد مبلغ متناسب سازی با فرمول ها همخوان نیست همکاران ما در ۱۴۲۰ آماده پاسخگویی به ابهامات هستند.

کد خبر 5006420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمود IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      15 1
      ما که نفهمیدیم چی شد بیشتر به نفع حداکثر بگیر را شد ۱۰ سال سختی کار ما رو حساب نمادین با ۲۲ سال سابقه و ۴ ماه ۳۶۵هزار تومن افزایش شد . یعنی روزی ۱۲هزار تومن قیمت یک کنسرو تن ماهی خدایا ما را دریاب .
      • M RO ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
        8 1
        سختی کار حساب نشده لطفا پول واریز شده را پس بدهید درصورت امکان بنرخه روز
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      12 1
      حقوقم را بر اساس سخت و زیان اور محاسبه کردند که برابری می کرد با حقوق کسی که در مشاغل عادی برابری می کرد حال متناسب سازی اعمال شد ایشان از من یک میلیون تومنی با من اختلاف حقوق پیدا کرد توضیح داده شود
      • RO ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
        6 1
        حساب نشده خانم ...میگوید؟
      • افعی IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
        1 0
        همسان سازی سخت وزیان آور قانونی عمل نشد 20 سال حساب کردید در صورتی که 10 سال را از کافرما 4درصدی یکجا گرفتید ولی همسان سازی را 20 سال محاسبه کردین شما خودتان گفتیتد تا 800 هزار اضافه میشه ولی کو قانون
    • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      23 1
      با این متناسب سازی بازنشسته ها نقره داغ شدن حق بازنشستگان و مستمری بگیران واز کارافتادگان تامین اجتماعی حداقل حقوق 2800 وبعد همسان سازی بود مثل کشوری ولشکری .خدا ازتون نگذره
    • بازمانده تامین IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      9 4
      طبق قانون بازماندگان و ازکارافتادگان کلی حقوق کامل یعنی 30 روز باید دریافت کنند...ما(بازمانده) تا تیرماه امسال هم حقوق 30 روز میگرفتیم ولی با همسان سازی فقط 146000تومن گرفتیم که این قانونی نیست
    • بازنشسته تنها IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      9 1
      آفرین بااین توضیحات..قانع شدیم دیگه همه مشکلاتمون حل شد..تشکر...خخخخخخ
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      17 0
      خانم حیدری شما چه میفهمید که کار سخت وزیان آور چیه بهتره شما به کارهای خونتون بپردازید،کسی میفهمه که کار سخت وزیان آور چیه که بابدن خود کار رو لمس کرده باشه شما مدیران فقط بلدید پشت میز بنشینید .
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      19 1
      دوستان که با شرایط سخت و زیان آور بازنشسته شده ای تنها راه باقی مانده برایمان تجمع برابر تامین اجتماعی است حق را باید گرفت این مدیران نالایق هیچ کاری نخواهند کرد
      • M DE ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
        2 1
        صحبت ه‍ای ایشان درباره کارمندان تامین اجتماعی است نه گارگران
      • فرزاد IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
        13 0
        باید به دیوان شکایت کرد
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      11 0
      خود شما و خدای شما می دانید که حق را ندادید و ظلم کردید اگر این میز و مقام ماندنی بود هر گز به شما نمیرسید پس انسان واقعی باش ( امام علی ع) پیروز مادی این دنیا شدید آنجا هم پیروز هستید ؟؟
    • بازنشسته IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      9 1
      باشه دروغگوها واگذارتون به خدا مشکلاتی که ما بازنشسته ها تامین اجتماعی دا ریم باهاش نابود میشم رو حتماً خدا میبینه وشما مسولین حتماً به درگاه خدا باید جوابگو باشید مطمعن باشید آه باز نشسته ها نابودتون
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      16 1
      خانم حیدری مگر خود جنابعالی در مصاحبه قبلی نگفتید افزایش متناسب سازی از ۴۰٪ الی ۸۰٪ میباشد .چرا بنده فقط ۱۱٪ افزایش داشتم که ۲۰۰ هزار تومان حق مسکن هم جزیی از ان هست وگرنه بنده فقط ۸٪ افزایش داشته ام
    • بازنشسته IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      7 4
      خانم حیدری انگار با بچه حرف میزند.کجا مشاغل سخت و زیان آور را برای متناسب سازی محاسبه شده است؟ بهیچوجه نشده
    • محمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      9 0
      ناهید خانم چرادروغ میگید ازطرفی میگید برحسب بیمه پردازی وسابقه ببمه محاسبه کردیم درصورتی که ما۳۵سال حق بیمه و۴درصد بیشترازدیگران پرداخت کردیم ۲۵سال هم کارکردیم ولی دریافتی ماازدیگران کمتراست چرا حق
    • از کار افتاده IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      8 1
      خخانم حیدری انگار که رئیس جمهوره برای هر سوالی یه پاسخی برای خودش داره مثل این میمونه که مرغه یه پا داره معلومه سختی نمیدونه چیه فقط اعتراض وسلام
    • خدیجه جباری FR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      4 1
      سلام من زن سرپرست خانواده هستم همسرم حدود ۱۱ سال هست به رحمت خدا رفته ولی سالهایم ۳۰ به بالا بوده ولی کار فرمایش برایش لیست رد نکرده خودمم مستاجر هستم با ماهی ۲میلیون اجاره لطفا منو راهنمایی کنید
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      6 2
      خانم حیدری گفتند کسی که ۹۸ ۴۳۰۰ میگیره ۹۹ باید بیش از ۶ میلیون بگیره ولی در مورد من این طوری نشد لطفا جواب دهید
    • مهراب IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      10 1
      آیا کارافتادگان عمدا کارافتاده شدن؟طبق قانون بیمه کارافتاده مثل بازنشسته کامل ۳۰ روز دستمزد میباشد.بیمه ها حرام خور و دزداند.فقط به یکطرف غش میکن.خدا ریشه ظالم را بکنه الهی.
    • مجید IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      5 2
      کسانی که درچهار ماه اول سال ۹۹ وباتوجه به اینکه متناسب سازی از اول مرداد ۹۹ تصویب واجرایی شده چیست؟
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      6 0
      منو این همه خوشبختی محاله محاله بعد از سه سال کارت ملی اومد بالاخره انشالا بعد از مرگمون حقوقمان همسان سازی میشه 🤣🤣🤣
    • نیره تقوی زاده IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      2 1
      سلام من که بیست وهشت وشش سال سابقه کار داشتم چرا دوملیون وچهارصد گرفتم
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      1 5
      این همسان سازی اصلا عادلانه نیست مثلا کسی که تا سال 98 حق بیمه پرداخت کرده با کسی که از 22 سال پیش بازنشسته شده و بیمه ای که پرداخت کرده خیلی کمتر بوده ومدرک تحصیلی و گروه پایین تری داشته یکی شده
    • احمد IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      3 1
      والا نفهمیدیم سابقه ۱۰ سال چقدر میگیره چقدر دروغ میگید بمن بگید چقدر همسرم بهم میگه دروغ میگی ۸۰۰ تومن نمیگیری ازبس شما گفتید اونم حرف من باور نمیکنه بگید چقدر تا این نشونش بدم کشتیید مارو اینهمه دروغ
    • هموطن IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      2 0
      شما میگوید همسانسازی حقوق انها میگویند متناسب سازی حقوق
    • زهرا IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      7 0
      بخدا عدالت رو رعایت نکردین من یه زن بی سرپرست هستم ومستمری میگیرم خدایش این حقوقی که با افزایش به ما میدین خرج 5 روز خودتون میشه. پس چطور انتظار دارین با این تورم ما بتونیم زندگی کنیم
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      11 0
      فقط به نفع بازنشستگانی شد که ماهیانه بالای 6-7 میلیون میگرفتند. برای ما که با سی سال سابقه بازنشست شدیم رقم بسیار عجیب و کمی اضافه خواهد شد. با چه زبانی بگن که کارگران بازنشسته باید در فقز زندگی کنن
    • عبد الحمید IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      1 0
      آیا فرزندان بازنشستگان تحت تکفل ویامریض حقوق میگیرند ؟
    • حضرتی CA ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      2 1
      من با دوسال و ۶ ماه سابقه بیمه دوملیون و ۳۱۶ تومن دریافتی دارم در حالی که طبق گفته خانم حیدری بایستی دوملیون و ۴۱۶ تومن دریافت کنم لطفا پاسخگو باشید
    • حضرتی CA ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      0 0
      سلام من ۲۲ سال و ۶ ماه سابقه بیمه دارم و دوملیون و ۳۱۶ تومن دریافت میکنمدر حالی که طبق امار باید دوملیون و ۴۱۶ تومن دریافت کنم پاسخکو باشید لطفا
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      1 0
      همش چرته همکار من بابیست سال سه میلیون شده حقوقش منم دقیقا بیست سال دوسیصد چرا اینقدر فاصله باید باشه به نظر من درست انجام نشده عدالت برقرار نشده لطفا بررسی کنید همدان
    • حسين خدادادى IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      1 0
      سلام من هم 2/2/1399 بازنشسته شده ام 33سال حق بيمه برداخت كرده ام حقوق من 2 ميليون تومان است چرا اقاى وزير چکار كنيم ترا به خدا چه كنيم اين كلمات را تايپ مكنم بغض گلوم را كرفته 33سال با بدبختى حق بيمه ر
    • ممم IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      7 0
      پس چرا با 30سال سابقه کمتر از2800میگیرم
    • ناشناس IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      4 1
      خانمی هستم که با ۴۲ سال سن و ۲۰ سال سابقه پارسال بازنشسته شدم. پارسال 15000000 ریال دریافت میکردم. حالا با افزایش حقوق و همسان‌سازی و حق مسکن 22000000 ریال میگیرم. تا ۲ میلیون ۸۰۰ خیلی فاصله هست؟ چرا؟
      • مسعود IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
        0 0
        خانم محترم حقوق شما طبق قانون 20 روز باید محاسبه شود .
    • پارسیان IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      3 0
      در اردیبهشت ۹۹ بازنشسته شدم ،با اینکه گفته شده کف همسانسازی ۱۵۰ تومان است برای من۹۹تومان واریز شده،چرا؟
    • حسين خدادادى IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      0 1
      سلام ما كناه كرديم سال 99 باز نشسته شد يم 33 سال حق بيمه برداخت كرده ام ظلم نكنيد خدا قهر ش ميكيره تا عرق كاركر خشك نشده حقشو بدهيد
    • احمد DE ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      6 0
      اگه واقعا قصد همسان سازی دارند. که ندارند.باید کسانی زیر ۳ملیون میگیرند تا سقف سه ملیون ارتقاع پیدا کنه یک کلام نه درصدی انجام شه
    • جعفرزاده IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      6 0
      البته قرار شد با همسان سازی حداقل بگیران حقوقشان اضافه شود نه اینکه فاصله آنقدر شود که ما همچنان در حسرت رسیدن به آنها باشیم ای کاش این عدالت در مورد همه برقرار شود
    • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      0 5
      سلام از تمام عزیزان که همسان سازی کردند و پی گیر بودن کمال تشکر را دارم موفق باشید .معین
    • یک مستمری بگیر IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      19 0
      بخدا ما به نان شب محتاجیم کار مون به گدایی رسیده پول دارو درمان نداریم یکی به دادمان برسه
    • ملت IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      6 0
      اصلا ازانصاف خبری نیست تابخوربخورهست اینه مگر صندوقهابازنشستگی یکی شوداگر مقاومت نکنند
    • عبدالحمید خالدی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      1 0
      سلام بنده با بیش از ده هزار روز پرداخت حق بیمه که نزدیک بیست و هفت سال و نه ماه پرداختی میشه و سن ۶۲ سال که خود بیمه اعلام کرد سربازی رو نخر چون بالای ۶۰ سال سن داری و سی روز حقوق شاما میشه۲۳۵۰۰۰۰
    • مستمری بگیر IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      4 0
      چرا دورغ کدام همسان سازی سنوات ارفاقی اصلا محاسبه نشده
    • مستمربگیر IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      7 0
      اخه این کجاش عدالته.با22سال سابقه 240اضافه شده .اخه جالبه این کجاش همسان سازیه.خداازتون نگذره.هیچکس به 2800نرسیده حقوقش همه زیر2400شده واقعا خجالت اوره
    • مریم IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
      1 0
      طبق قانون کسانی که با ۱۰ سال بازنشسته می شوند باید یک سوم حقوق ۳۰ سال رو دریافت کنند با این همسان سازی که انجام شد باید تقریبا ۹۳۰هزارتومن میشد که با فرمول هایی که تعریف کردند ۸۰۰هزارتومن حقوق می گیرن
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
      11 1
      خانوم حیدری تصویب همسان سازی 4/5/99 بس چرا اسفند 98 اجراع مکنید خدای امام حسین کمکت کند اگر کاری نکنید واگذارت میکنیم خدای امام حسین
    • مستمری بگیر IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
      3 0
      تمام بدبختی ما از ماست کانون همه چیز را در جریان بوده حتی میشود گفت نظر داده همش خیانت
    • فریبرز احمدی IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      1 0
      مدیر کل تامین اجتماعی و وزیر گفته اند سختی کار در فرمول لحاظ نشده این خانم می گوید شده ... پرتقال فروش را پیدا کنید ؟ ... دیوان عدالت اداری حاکم خوبی است ...
    • پیرهادی IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      3 0
      سلام چرا اینهمه بین ما وبازنشستگان دولتی این همه اختلاف است. ما که یک عمر بیشتر زحمت کشیده ایم. این وظیفه مدیران است که با تلاش زیاد حقوق ما زیر خط فقر نباشد
    • غلامحسین دهقان IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      1 0
      سلام . خسته نباشید . مدیریت محترم این وام ۵ میلیون تومانی کی و در چه صورت به بازنشستگان و مستمیری بگیران اعلام میشود .
    • IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      1 0
      ایشان به خیال خودشان با زرنگی قانون رادور زده که اجرانکنند ولی بدانند دست بالای دست زیاد است و بزودی از این کار تجربه ودرس خواهند گرفت انشاالله
    • حسین خدادادی IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      7 0
      مگر ما ادم نیستیم اول اوردبهشت 99 بازنشسته شده ام چرا همسان سازی به ما ندادید واقعا که...............
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      1 0
      بازنشستگان دولتی باز هم همسان سازی شدن ولی در عوض 200 هزار حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رو اضافه کردن
    • نصرت اله ایزدیار IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      1 0
      با سلام وخسته نباشید 38 سال بیمه پرداخت کردم کارم سخت وزیان اور بود که با احتساب یک ونیم سال کارکرد من 67 سال می شود و کار فرما 4 درصد را به سازمان پرداخت کرده اما هیچ افزایش بابت سختی کار در نظر نیست
    • مریم IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      1 0
      همسانسازی که با جدول همسانسازی اعلام شده توسط تامین اجنماعی و وزارت کار هم مطابقت نداره چرا بازنشسته ها رو گول میزنید و 1420 هم جواب تلفن نمیدن اصلا توضیح نمیدن این متناسب سازی چزا 50% کمتر از جدول
    • مریم IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      0 0
      همسانسازی که با جدول همسانسازی اعلام شده توسط تامین اجنماعی و وزارت کار هم مطابقت نداره چرا بازنشسته ها رو گول میزنید و 1420 هم جواب تلفن نمیدن اصلا توضیح نمیدن این متناسب سازی چزا 50% کمتر از جدول
    • احسان IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      0 0
      فقط بايد گفت لعنت به شما
    • صاحب اسدزاده IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      0 0
      بنده مستمری بگیر باسی سال ودوماه سابقه با مدرک تحصیلی لیسانس با 25سال سابقه مدیریت زیر حکمم شده57000000وهمسرم بازنشسته کشوری بامدرک دیپلم زیر حکمش شده53000000 این همه فرق درکدام عدالت میگنجد
    • حمیدغیاثی IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      1 0
      آیا همسان سازی حقوق تامین اجتماعی شامل کسیکه کارافتادگی جزیی داره میشود
    • تمندر IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      0 0
      تورو خدا یکی جواب منو بده من از کار افتاده جزیی هستم با حقوق ۶۳۰۰۰۰تومن آیا این همسان سازی بقول خودشون شامل منم میشه،لطفا جواب بدید
    • رشوند IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      0 0
      باسلام بانحوه ی همسان سازی که انجام داده اید عدالت رعایت نشده است.تفاوت مبالغ اضافه شده برای مستمری بگیرتامین اجتماعی با همرده آن درکشوری تفاوت زیادی دارد. لطفااحساس مسئولیت کرده وزحمت کشیده اصلاح نمایید
    • بازنشسته تهیدست IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      0 1
      هدف همسان سازی رسیدگی بیشتر بقشر تهیدست بوده، بازنشسته با پرداختی حق بیمه بالا، ضعیف نیست که شما باز مبلغ پرداختی حق بیمه بالا را ملاک چاق تر شدن حقوق آنها قرار داده اید!! لااقل دومیلون و هشتصد حداقل را افزایش دهید
    • جوکار IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 1
      باسلام سرکارخانم حیدری اولا مابه التفاوت متناسب سازی از اول سال پرداخت نشده .ثانیا میزان افزایش با توجه به جداول اعلامی سازمان وفرمول اعلام شده عمل نگردیده .چرا وچگونه میتوان پیگیری کرد ،
    • محمد احمدی IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      1 0
      با سلام شما را به خدا واگذار می کنیم، با این قانون من در آوردی بعد از سی سال بازنشسته شده و مبلغ زیر سه میلیون تومان حقوق مقداری پیمانکار ومقداری کارفرما بقیه اش را شما ها..خودتان با ماهی زیر سه میلیون تومان پول نون خالی روی سفره کارگر نمیارین
    • احمد IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      2 1
      برای بازنشستگان 99همسان سازی اجرا نشدچرا؟آیا اجرا میشه؟
      • صمدی IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
        5 1
        برای بازنشستگان سال 99 همسان سازی خواهد شد یا خیر
    • نگارستانیان ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      1 0
      سلام فکری برای بازنشستگان تامین اجتماعی سال 99 کنید آخه با دومیلیون و صد هزارتومان نمیشه زندگی کرد
    • IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      1 0
      من چکار کنم بیچاره شوهرم زود فوت کرده هم باید بچه هام درد بی پدری رو بکشن هم درد فقر رو تو رو خدا به درد ما ها برسید
    • IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      1 0
      شوهر من فوت کرده وسابقه بیمه اش کمتر از ده سال است اون که نمیخواست بمیرهواگه زنده بود بیمه اش رو ادامه می داد الا من موندم وبا دو بچه ویک حقوق ناچیز تورو خدا یک فکری به این زنهای که همسرشون ناگهانی فوت کردن بکنید هم درد بیی پدری هم فقر کدام مملکت این کارو با کارمنداش میکنه به جای اینکه بگید شوهر ندا
    • زهرا AE ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      2 0
      آخه مگه نباید قانون برای همه یکسان اجرا بشه پس چرا همسان سازی حقوق برای بازنشسته های سال 99 اعمال نمیشه اصلا کارتون قابل درک نیست ما بازنشسته های سال 99 چه فرقی با سایر بازنشسنه ها داریم
    • مرتضی ساعدی IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      3 0
      ایا مدرک تحصیلی بالاتر بعد از بازنشستگی تاثیر در محاسبه همسان سازی دارد یا خیر؟
    • فتانه مدرس IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      0 0
      من فكر كنم اقاى نوبخت حتما از نزديكانشان بازنشسته كشورى بودند كه اين قدر افزايش حقوق و همسان سازى انجام دادند كه خو بازنشسته ها باورشان نميشود فرض كنيد دو نفر با تحيصلات يك سان مثلا حسابدارى يكي در بدو كار مشغول در كارخانه ميشه و ديگرى در سازمان دولتي چرا بعد از بازنشستگى بايد اين قدر اختلاف دستمزد
    • سیدجلال IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      0 0
      سلام چه توجیهات غیر کارشناسانه ای ؟گناه بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی کارمند دولت که در دوران اشتغال مشابه بازنشستگان صندوق کشوری 30 سال کسور پرداخت کرده اند چیست ؟ما که بر اساس قانون بایستی 90درصد حقوق کارکنان شاغل حقوق دریافت نماییم باید حق ضایع شده خودرا چگونه مطالبه کنیم؟؟؟!!!
    • سیدعلی رضا سجادی IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      0 0
      سلام حقوق مستمربگیران کار افتاده تامین اجتماعی خیلی کم است بایداضاف بشودبااین تحریم اقتصادی که دشمن درست کرد خیلی مشکل شده زندگی فکری بشودوسایل زندگی گران شده حقوق کم است باسختی زندگی می کنیم
    • نصرالله حاجی IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
      0 0
      سازمان تامین اجتماعی سابقه شفافی ندارد ومدیران این سازمان همیشه باحرافی های خودسعی درفریب دادان مادارند واین سازمان اگرتحقیق کنید بیشترازاستانداردهای جهانی ازحقوقها کسرمیکند وبسیارکمترهم بازپس میدهد. بایدتعطیل شود. شما مطبوعاتی هاهم مدیون به جامعه هستیدوگناهکارخواهیدبوداگراین نظرات راننویسیدویکروزهم
    • لادن IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      0 0
      من پرینت حکم جدید رو گرفتم؛ برای من متناسب سازی 75 درصد اعاده نسبت به سطح زمان برقراری . اعمال نشده در صورتیکه برای همکارم که 4 ماه زودتر از من بازنشسته شده اعمال شده و اگر من حکم ایشون رو نمیدیدم متوجه این بند 75 درصد نمیشدم . هر دوی ما در سال98 بازنشسته شدیم اخه چرا باید تفاوت باشه
    • مسعود منصف IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      0 0
      سلام اینجانب با کد ملی ۴۶۲۲۳۰۹۷۴۲ در مهر ماه سال ۸۶ برمبنای ۳۲/۶ سال وبا پرداخت سقف حد اکثر حق بیمه بازنشت شدم . اینک که همسانسازی انجام شده انتظارافزاش حقوق بر اساس میانگین حد اکثر دو سال گذشته بودم که متاسفانه این عمل انجام نشده است . به کی باید شکایت کرد؟
    • مسعود IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      0 0
      ساده ترين فرمول براي شكافت هسته اي حقوق بازنشستگان 5 سال تا سال 1386 برمبناي حداكثرحقوق سهم بيمه پرداخت كردم . در سال 1386 با 920000 تومان و سوابق 32/4 سال بازنشسته شدم . همرديفان اينجانب باسي سال سابقه كه ظرف دوسال گذشته بازنشسته شده اند 1/3 بيشتر از بنده حكم حقوقيشان است .چه بايد كرد؟
    • محمد طویلی پنق IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
      0 0
      من با 10 سال سابقه بازنشست شدم و5ساله که بازنشسته ام ولی درباره ما 10 سال سابقه چزی افزایش نکرده اند تورو خدا بدادم برسید زندگیم داره داغون میشه نمیتوانم اموراتمو بگذرانم خواهش