۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۲:۲۰

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد:

توزیع بذور اصلاح‌شده گندم در مرکز لرستان آغاز شد

توزیع بذور اصلاح‌شده گندم در مرکز لرستان آغاز شد

خرم‌آباد- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌آباد از آغاز توزیع ۷۵۰۰ تُن بذور اصلاح‌شده گندم دیم و آبی در مرکز لرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراد بیرانوند شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران از آغاز توزیع بذور اصلاح‌شده گندم در مرکز لرستان خبر داد و گفت: بیش از ۳۰ درصد از بذور خریداری شده گندم استان از کشاورزان طرف قرار داد خرم آبادی خریداری شده و پس از انجام عملیات فرآوری و بوجاری آماده توزیع بین کشاورزان گندم کار می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس آخرین آمار اخذ شده از کارگزاری‌های تهیه و توزیع بذور اصلاحی حوزه عمل بیش از ۷۵۰۰ تن انواع ارقام متناسب با کشت اقلیم معتدل و سرد، بذر گندم اصلاح شده آبی و دیم در قالب قراردادهای منعقده از کشاورزان خرم آبادی خریداری و آماده تحویل به کشاورزان است.

مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد افزود: با توجه به وضعیت اقلیمی مناطق خرم آباد، بذور گندم و جو اصلاح شده مورد نیاز کشاورزان توسط کارگزاران مستقر در حوزه مراکز جهاد کشاورزی تهیه و حمل شده و در کنار سایر نهاده‌های کشاورزی همچون سم و کود به قیمت مصوب آماده توزیع است.

بیرانوند، ارقام بذور دیم مورد نیاز کشاورزان را حدود ۶۰۰۰ تن و بذر گندم آبی مورد نیاز کشاورزان خرم آبادی را حدود ۱۰۰۰ تن اعلام کرد و افزود: با توجه به تأمین بخشی از نیاز کشاورزان به صورت خود مصرفی کمبود بذر اصلاح شده احساس نمی‌شود.

وی به کشاورزان حوزه عمل توصیه کرد که به منظور افزایش عملکرد در واحد سطح در سال جهش تولید، سعی کنند که نسبت به تهیه بذور اصلاح شده مورد نیاز با مشورت کارشناسان محقق معین و کارشناسان پهنه مراکز حوزه عمل اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد با بیان اینکه همه امکانات لازم در جهت کشت مکانیزه دیم و آبی فراهم و در دسترس کشاورزان قرار دارد، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۴۵۰۰۰ هکتار گندم دیم و آبی در خرم آباد کشت شود.

کد خبر 5012624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      0 0
      مثل توزیع بذر بر نج چندسال پیش در مازندران نباشه که همه برنج های معمولی درو شدند ولیزنینهای با بذر توزیع شده سبز بوده نرسیده بودند