۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۳۷

امام جمعه کاشان:

توفیق خدمت به زائران حسینی سند افتخار برای خادمین مواکب است

توفیق خدمت به زائران حسینی سند افتخار برای خادمین مواکب است

کاشان - امام جمعه کاشان گفت: توفیق خدمت به زائران حسینی سند افتخاری برای خادمین مواکب است.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله عباسعلی سلیمانی شامگاه دوشنبه در دیدار با رئیس و جمعی از اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: خدمت به زائران امام حسین (ع) یک دعوت از ایشان و خاندان عصمت و طهارت است که انجام می‌شود.

وی با ذکر احادیث و روایت‌هایی در منزلت خدمت به زائران حسینی ابراز داشت: توفیق خدمت به زائران حسینی یک سند افتخار برای خادمین مواکب است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به نقش اهل بیت علیهم السلام در وحدت بین دو ملت ایران و عراق تصریح کرد: دشمنان اسلام و استکبار جهانی بسیار سعی کردند که وحدت دو ملت بزرگ ایران و عراق را از بین ببرند ولی یک رویداد همانند اربعین تمام نقشه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

وی با بیان اینکه لازم است دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی تمام تلاش خود را برای تسریع در امور برای مواکب به کار بندند، خاطرنشان کرد: گاهی دشواری کار برای خدمت به زائران حسینی در داخل کشور بیش از خارج از مرزهاست که لازم است اقدامات لازم برای تسهیل در کارها انجام شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه قدردان خادمان زائران حسینی هستیم، بیان داشت: سند افتخار به زائرین حسینی باید توسط خادمین مواکب حفظ شود.

وی افزود: هر چه سختی و دشواری کار برای خادمین مواکب بیشتر باشد اجر و پاداش آن نزد خداوند و اهل بیت (ع) بیشتر است.

پذیرایی از ۱۵ هزار نفر در مواکب کاشان در اربعین ۹۸

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کاشان نیز در این دیدار اظهار داشت: شهرستان کاشان ۱۰ موکب فعال و دارای پروانه موکب‌داری از ستاد بازسازی عتبات عالیات است که از سال ۹۴ تاکنون به زائران حسینی در ایام اربعین ارائه خدمت می‌کنند.

احمد کریمی با بیان اینکه از این تعداد، شش موکب در کربلا مستقر است، بیان داشت: در نجف و مهران نیز هر کدام یک موکب و در مسیر نجف تا کربلا نیز دو موکب به زائران حسینی ارائه خدمت می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کاشان با اشاره به اینکه این مواکب سال گذشته روزانه از حدود ۱۵ هزار زائر در ایام اربعین پذیرایی کردند، تصریح کرد: از این تعداد حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر خواهر و حدود ۹ هزار و ۵۰۰ برادر بودند.

وی با بیان اینکه این مواکب ۹۸۷ خادم دارند، بیان داشت: علاوه بر فعالیت مواکب در ایام اربعین شاهد بودیم که در سال گذشته علاوه بر همدلی در بحران سیل، در هنگام شیوع ویروس کرونا نیز مواکب و خادمین آنها برای خدمت به مردم پای کار بودند.

کریمی افزود: طبخ و توزیع غذای گرم، دوخت ماسک، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی، ضدعفونی کردن معابر و… از جمله فعالیت‌های مواکب کاشان در میدان مبارزه با کرونا بود که هنوز نیز ادامه دارد.

کد خبر 5012737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha