۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۴۰

هاآرتص:

توافق اسرائیل با امارات به مثابه صلح اغنیاء است

توافق اسرائیل با امارات به مثابه صلح اغنیاء است

یک رسانه رژیم صهیونیستی با اشاره به توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی از آن به عنوان توافق صلح اغنیاء نام برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، پس از توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی، یک رسانه صهیونیست از  این توافق به عنوان توافق صلح اغنیاء نام برد.

روزنامه صهیونیستی هآرتص می نویسد: شجاعت برای توافق صلح ضروری نیست، پول مد نظر است. این صلح شجاعان نیست بلکه صلح اغنیاء و ثروتمندان است.

 هاآرتص گزارش داد: شعار انتخاباتی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را در سال ۱۹۹۶ به قدرت رسانده بود ، نتانیاهو برای یهودیان خوب است، انتخاب شد و این پس از نظرسنجی بود که مشاورش «آرثر فینک اشتاین» انجام داد و از اسرائیلیها پرسید که چه اول باشد اسرائیلی بودن یا یهودی بودن؟ از آن هنگام این الگوی رایجی بوده است، آنانی که خود را یهودی در وهله اول می دانند از راستگرایان و آنان که خود را در وهله نخست اسرائیلی می دانند از چپگرایان هستند آنانی که خود را یهودی در وهله اول می دانند از راستگرایان و آنان که خود را در وهله نخست اسرائیلی می دانند از چپگرایان هستند.

این رسانه می نویسد: هنگامی که شیمون پرز  مقابل نتانیاهو مغلوب شد، وی حاضر نشد که این شکست را به مثابه موضوع شخصی تلقی کند و گفت: من نباختم بلکه اسرائیلی ها باختند و  یهودیان، اسرائیلی ها را شکست دادند. یهود(حامیان نظریه یهودیت اول باشد) پیروز شد؛ هنگامی که به تصاویر هیات اسرائیلی-آمریکایی در ابوظبی نگریستم، به این فکر می کردم. جرد کوشنر این کار را انجام داد و معامله را خاتمه داد. با F-۳۵ ها ، بدون F-۳۵ ها ، بیایید بچه نباشیم ؛ زیرا یهودیان هر دو هیئت به ما چشمک می زنند  و نشان داد که اسرائیل واقعاً  دارای حاکمیت نیست، بلکه از هر لحاظ، حمایت شده از جانب آمریکاست. آمریکایی ها ضامن امنیت ما هستند ، بنابراین بگذارید آنها بی سر و صدا کارها را انجام دهند.

هاآرتص گزارش داد: نتانیاهو و راستگرایان ناخرسندی چپگرایان از توافق صلح را رصد می کنند و متوجه آن هستند. این احساس ناخرسندی را باید در راستای صعود نتانیاهو و اهمیت داخل اسرائیل برای پیروزی یهود بر اسرائیلی ها( یعنی پیروزی حامیان نظریه یهودیت در اولویت قرار دارد بر حامیان نظریه اسرائیل در اولویت است) محسوب کرد. این به بحث دست برداشتن از حاکمیت و بازگشت دوباره به هویت سابق اسرائیل یعنی هویت یهودی آن است.

این رسانه در پاسخ به این سئوال که چرا یهود از پیروزی حامیان نظریه یهودیت در مرتبه اول است، ناراحت هستند، آورده است: هنگامی که یهودیان را به جای راستگرایان و اسرائیلی ها را بجای چپگرایان می گذارید، تنها فلسطینی ها نیستند که کنار گذاشته شده اند بلکه اسرائیلی ها(حامیان نظریه اسرائیل در وهله اول) هم کنار زده شده اند. تصادفی نیست که بنی گانتز و گابی اشکنازی هم دوره نگه داشته شده اند و موضوع از آنها مخفی نگه داشته شده است.تصادفی نیست که بنی گانتز و گابی اشکنازی هم دور نگه داشته شده اند و موضوع از آنها مخفی نگه داشته شده است

هاآرتص می نویسد: باید ناخرسندی از پیروزی یهود را در راستای وضعیت نامناسبت چپگرایانی که به افول بی سابقه رسیده اند، برشمرد؛ هنگامی که سران آن سه فرمانده سابق ارتش اسرائیل هستند که روح ارتش را به عنوان مسئول امنیت اسرائیل نابود کرده اند.

این رسانه نوشت: شجاعت برای توافق صلح با امارات ضروری نیست و پول مدنظر است. این صلح افراد شجاع نیست بلکه صلح ثروتمندان است.

 در ۱۳ اگوست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از توافقی خبر داد که آنرا توافق صلح تاریخی خواند که میان دوستان آمریکا ایجاد شده است.

کد خبر 5016932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha