۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۳۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

دورهمی‌های خانوادگی در همدان آمار مبتلایان به کرونا را افزایش داد

دورهمی‌های خانوادگی در همدان آمار مبتلایان به کرونا را افزایش داد

همدان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به افزایش دورهمی های خانوادگی گفت: ۵۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در استان همدان در برنامه‌های جمعی و دورهمی‌ها شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، رشید حیدری مقدم ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۵۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در استان همدان در برنامه‌های جمعی و دورهمی‌ها شرکت کرده‌اند؛ به وضعیت بیماری کرونا در استان همدان اشاره و اظهار کرد: سوم تا دهم مهرماه امسال ۴۰ طغیان کرونا و همه‌گیری کوچک ویروس را در استان همدان شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۳۶ طغیان کرونا در داخل شهر رخ داده است؛ گفت: متأسفانه از ۳۶ مورد نیز حدود ۳۰ مورد در شهر همدان و ملایر گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه طبق ارزیابی صورت گرفته ۵۰ درصد افرادی که به صورت سرپایی به مراکز درمانی مراجعه کرده و یا بستری شده‌اند در اجتماعات شرکت کرده بودند؛ گفت: این افراد در مراسم مهمانی، دورهمی، ختم و مواردی از این دست به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وی عنوان کرد: اتفاق بدتری در حال وقوع است و آن افزایش تماس‌های خانوادگی است که در حال حاضر به ۲۲.۵ درصد رسیده است.

حیدری‌مقدم بابیان اینکه ۷۳ درصد از عوامل انتشار بیماری کرونا در استان همدان شرکت در مراسم و تماس‌های خانوادگی بوده است؛ گفت: باید رفت و آمدهای خانوادگی به حداقل برسد و از برگزاری هرگونه میهمانی و دورهمی خودداری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان به اهمیت استفاده از ماسک در کاهش شانس ابتلاء به کرونا اشاره کرد و گفت: علاوه بر ماسک باید شست‌وشوی مرتب دست‌ها و حفظ فاصله یک و نیم متری از دیگران فراموش نشود.

وی با تاکید بر اینکه هنوز هیچ دارو و واکسن قطعی برای مقابله با ویروس کرونا ساخته نشده است، اظهار کرد: استان همدان در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برد و درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم کاهش یافته است.

کد خبر 5046592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha