۲۷ مهر ۱۳۹۹، ۸:۵۸

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک:

متمم بودجه شهرداری اراک به مبلغ ۸۱۶ میلیارد تومان تصویب شد

متمم بودجه شهرداری اراک به مبلغ ۸۱۶ میلیارد تومان تصویب شد

اراک- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک از تصویب متمم بودجه سال جاری شهرداری اراک از سوی شورای اسلامی شهر به مبلغ ۸۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد.

ایرج رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بودجه سال جاری شهرداری اراک ۶۸۰ میلیارد تومان مصوب شده بود اما با توجه به پروژه‌های بزرگی که برای توسعه شهری طی سال جاری در دستور کار قرار دارد، متمم بودجه از سوی شهرداری اراک از ۸۰۸ میلیارد تومان پیش‌بینی و به شورا ارائه شد.

وی افزود: شورای شهر اراک با توجه به درآمدهای مناسب نیمه اول سال جاری شهرداری، مبلغ پیشنهادی شهردار را به ۸۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش داد و مصوب کرد.

رضایی بیان کرد: طبق قانون شهرداری‌ها موظف هستند در انتهای هر سال قبل از شروع سال جدید بودجه سالیانه را در قالب لایحه بودجه سالیانه تقدیم شورا کنند تا پس از پذیرش کلیات در صحن شورا، لایحه بودجه برای بررسی‌های کارشناسی و تخصصی به کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه بودجه ارجاع شود.

وی بیان کرد: این روند سال گذشته از سوی شهردار اراک اعمال شد و بودجه سال جاری به مبلغ ۶۸۰ میلیارد تومان مصوب و پس از طی مراحل قانونی به شهرداری اراک اعلام شد تا شهرداری نسبت به درآمدهای لازم اقدام کند و در نهایت در ردیف‌های پیش‌بینی شده و اختصاص یافته و هزینه شود.

بودجه شش ماهه نخست شهرداری اراک صد درصد محقق شده است

رضایی افزود: اواخر شهریور ماه سال جاری شهرداری اعلام کرد، تقریباً بودجه سال جاری شهرداری صد درصد محقق شده است. این مورد شامل سازمان‌های تابعه ۹ گانه و مناطق پنج گانه شهرداری و شهرداری بافت تاریخی اراک است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اراک اضافه کرد: در واقع از مبلغ ۶۸۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان آن در نیمه اول سال جاری تحقق یافت. این در حالی است که بر اساس تجربه در نیمه دوم هر سال درآمد شهرداری نسبت به نیمه اول افزایش می‌یابد و بیشتر خواهد شد.

رضایی اظهار کرد: با این شرایط از سوی شهرداری لایحه متمم بودجه سال جاری به مبلغ ۸۰۸ میلیارد تومان به شورا ارائه شد اما با انجام کارهای کاملاً کارشناسی و تخصصی و بررسی برخی از ردیف‌های هزینه‌ای و درآمدی شهرداری نسبت به آنچه توسط شهرداری پیش بینی شده، شورا به این نتیجه رسید که رقم بالاتر از ۸۰۸ میلیارد تومان است بنابر این مبلغ پیشنهادی شهرداری به ۸۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. امیدواریم این رقم در سال جاری تحقق پیدا کند.

پیش بینی اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای ۵ تقاطع غیر همسطح در اراک

رضایی گفت: اجرای پنج پروژه بزرگ غیر همسطح در اراک را قرارگاه خاتم الانبیا بر عهده گرفته است. خارج از بودجه سال جاری برای این پروژه‌ها مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و منتظر هستیم که در اصلاحیه بعدی که شهرداری به شورا ارائه می‌کند این مبلغ در متمم آن گنجانده شود.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اراک با قرارگاه خاتم الانبیا به تأیید شورای شهر رسیده است، بیان کرد: با توجه به درآمدهای شهرداری بخشی از این اعتبار در سال جاری محقق می‌شود و بخش اعظم آن نیز در سال‌های آینده تحقق پیدا می‌کند.

کد خبر 5049836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha