۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۷

فرماندار دامغان:

دامغان ۵۰۰ واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی فعال دارد

دامغان  ۵۰۰ واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی فعال دارد

دامغان- فرماندار دامغان گفت: در این شهرستان ۵۰۰ واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی فعال با ۱۲ هزار رأس دام سنگین و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک وجود دارد که روزانه ۷۵ تن شیر تولید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بندر آبادی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای دامی و کشاورزی دامغان به میزبانی فرمانداری ضمن بیان اینکه روزانه حدود ۷۵ تن شیر در شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود، بیان کرد: در این شهرستان ۵۰۰ واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی با ۱۲ هزار رأس دام سنگین و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک وجود دارد.

وی بر افزایش سهم نهاده‌های دامی دامغان تاکید کرد و افزود: واحدهای تولیدی دامی باید به چرخه تولید باز گردند و از سوی دیگر افزایش تولید در واحدهایی که با ظرفیت کمتر از آنچه سرمایه گذاری و ظرفیت اسمی دارند، می‌بایست رخ دهد.

فرماندار دامغان گفت: تلاش داریم با کمک سیستم بانکی مشکلات واحدهای تولیدی دامی و همچنین کسانی که در بحث زیرساخت‌ها دچار نقصان هستند، برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه در خصوص کمبود نهاده‌های دامی و کشاورزی شامل سویا، ذرت، سبوس، جو، نداشتن خدمات عمومی و برخی واحدها دامی شامل آب، برق، و گاز بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 5053267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha