۲ تیر ۱۳۸۶، ۸:۲۴

مسلمانان هندوستان اظهارات ضد حجاب نامزد ریاست جمهوری را مورد انتقاد قرار دادند

مسلمانان هندوستان اظهارات ضد حجاب نامزد ریاست جمهوری را مورد انتقاد قرار دادند

مسلمانان و مورخان هندوستان اظهارات یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هندوستان را که حجاب و پوشش را برای حمایت زنان از مهاجمان مسلمان توصیف کرده بود به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلام آنلاین، اسدالدین اوصیسی از مجلس الاتحادالمسلمین دراین مورد گفت: ما از اظهارات این نامزد ریاست جمهوری به شدت شگفت زده شدیم.

پراتیبا پاتیل فرماندار ایالت راجستان و نامزد ائتلاف متحد پیشرو برای ریاست جمهوری هندوستان مدعی شد که زنان هندو پس از حمله مغولها به هندوستان پوشش حجاب مانند را برای خود برگزیدند.

وی پیشتر اظهار داشت که پوشش به منظور حفظ زنان هندو از مهاجمان مسلمان گسترش یافت، اکنون که زنان در هر عرصه ای پیشرفت کرده اند باید آنها را از نظر اخلاقی حمایت کرد تا چنین آدابی را کنار بگذارند.

مجلس الاتحادالمسلمین از مؤلفه های ائتلاف متحد پیشرو در انتخابات از پاتیل که ممکن است اولین رئیس جمهور زن درهندوستان باشد حمایت نخواهد کرد، اما اگر وی اظهارت مناقشه برانگیز خود را پس گیرد ممکن است وضعیت متمایز شود.

مولانا محمود مدنی دبیر کل مجلس علمای هند نیز اظهار داشت که وی باید بی درنگ اظهارات خود را پس بگیرد.

عبدالرحمان قریشی دبیر هئیت حقوقی مسلمانان هندوستان تصریح کرد که اظهارات پاتیل منعکس کننده جهل وی از تاریخ هندوستان است. پوشش زنان در میان زنان هندو نیز وجود داشته و این امر پیش از حمله مغولان به هندوستان نیز مورد توجه زنان هندو بوده است. زنان هندو در مقابل کهنسالان به نشانه احترام و هر گاه فردی وارد منزل آنها می شد پوشش خود را حفظ می کردند.

بی. پی. ساهو مورخ هندی نیز ضمن تأیید این اظهارات گفت: مردم به لحاظ تاریخی مطلع نیستند که حجاب در جامعه باستانی هندوستان وجود داشته است. زنان هندو از اوایل قرن سیزدهم رو به حجاب آوردند و این تاریخ سه قرن پیش از ورود مغولان به هندوستان است.

وی تأکید کرد: ایده پاتیل براساس فعالیتهای مورخان بریتانیا در هندوستان بوده است.

140 میلیون مسلمان در هندوستان زندگی می کنند که پس از اندونزی و پاکستان بزرگترین جامعه مسلمان را تشکیل داده اند که با این اوصاف باز هم در اقلیت قرار دارند چرا که 80 درصد جامعه هندوستان را هندوها تشکیل داده و جمعیت 140 میلیونی مسلمانان تنها 11 درصد جمعیت کشور محسوب می‌شود.
 

 

کد خبر 506001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha