۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۴۵

با حضور در جشنواره آنلاین موسیقی نواحی عنوان شد؛

دستاوردهای یک جشنواره در روزهای کرونایی چه بود؟/ ساخت چند مستند

دستاوردهای یک جشنواره در روزهای کرونایی چه بود؟/ ساخت چند مستند

معاون هنری وزیر ارشاد به همراه مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در دومین روز از برگزاری جشنواره موسیقی نواحی از شرایط برگزاری یک رویداد آنلاین سخن گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز از برگزاری جشنواره موسیقی نواحی گفت: اینکه در روزهای دشوار کرونایی، سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی به اهتمام هنرمندان و همکارانم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرده، تلاشی برای روشن‌ماندن چراغ امید است تا این مسیر برقرار باشد. در این دوره علاوه‌ بر اجراهای برخط، همکارانم مشغول ضبط مستندهایی از بزرگان موسیقی نواحی‌اند تا در کنار داشته‌های دیگرمان بتواند سرمایه ویژه‌ای برای جوانانی باشد که در آینده قرار است بیاموزند و بیاموزانند.

حسینی افزود: برگزاری جشنواره در ایام مبارک هفتۀ وحدت حسن ویژه‌ای است که این رویداد دارد و ارادت هنرمندان ما به باورها و اعتقادات‌شان را نشان می‌دهد. این جشنواره می‌تواند ما را دلگرم‌تر کند و این پیام را در خودش داشته باشد که از پس هر بلایی، بهاری خواهد آمد.

محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی هم در دومین روز از برگزاری جشنواره موسیقی نواحی گفت: جای بسی خوشبختی است جشنواره موسیقی نواحی که باعث وحدت بین فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف می‌شود با هفته وحدت همزمان شده است. خادمین حوزه فرهنگ و هنر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و همین‌طور در استانداری کرمان هم‌قسم شدند که با حضور کمتری از هنرمندان و بدون حضور مردم و حضور کمتر اصحاب رسانه این جشنواره برگزار شود تا نوار جشنواره موسیقی نواحی قطع نشود.

اله‌یاری تصریح کرد: با همت انجمن موسیقی ایران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان قرار است مستنداتی از هنرمندان موسیقی نواحی ساخته ‌شود. قصد داریم به سمت ثبت تاریخ شفاهی برویم و تا آخر سال مستندهای زیادی بسازیم.

سیزدهمین جشنوارۀ موسیقی نواحی ایران به دبیری احمد صدری و به میزبانی کرمان تا سه‌شنبه ۱۳ آبان ادامه دارد. علاقمندان می‌توانند اجراها را از طریق صفحۀ اینستاگرام جشنوارۀ موسیقی نواحی و انجمن موسیقی استان کرمان، و همچنین صفحۀ جشنواره در سامانۀ آپارات مشاهده کنند.

کد خبر 5062171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha