۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۴۴

با حکم حداد عادل؛

احمدی نماینده دیگر بنیاد سعدی در امر گسترش زبان فارسی شد

احمدی نماینده دیگر بنیاد سعدی در امر گسترش زبان فارسی شد

محمد مهدی احمدی، رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا با حکمی رئیس بنیاد سعدی، به عنوان نماینده این بنیاد در امر آموزش و گسترش زبان فارسی منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی احمدی مشاور پیشین وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به عنوان رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا مأمور شده، طی حکمی از طرف غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی، به عنوان نماینده این بنیاد در امر آموزش و گسترش زبان فارسی منصوب شد.

 در دیداری که برای اعطای حکم نمایندگی بنیاد سعدی به محمد مهدی احمدی انجام شد، حداد عادل گفت: طبق ماده چهار اساس‌نامه بنیاد سعدی، مصوب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، که مسئولیت آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور را به این بنیاد محول کرده، رایزن‌های فرهنگی، نمایندگان ما در خارج از کشور خواهند بود.

وی افزود: در همین راستا و در اجرای موافقت‌نامه بنیاد سعدی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جناب‌عالی به‌عنوان نماینده بنیاد تعیین می‌شوید.

رئیس بنیاد سعدی همچنین ضمن قدردانی از همکاری نماینده پیشین و رایزن فرهنگی سابق ایران در اسپانیا، ضرورت توجه به زبان فارسی در این کشور را الزامی دانست و گفت: بنیاد سعدی آمادگی خود را برای همکاری و مشارکت دو طرفه با تمام دانشگاه‌های اسپانیا اعلام می‌کند.

وی همچنین با تأکید بر آموزش استاندارد زبان فارسی با جدیدترین رویکردهای آموزشی بنیاد سعدی و به‌روز رسانی منابع آموزشی زبان فارسی در اسپانیا گفت: بازآموزی و دانش‌افزایی مدرسان و استادان حوزه آزفا در اسپانیا از اهمیت بالایی برخوردار است و انتظار می‌رود نمایندگی فرهنگی ایران بتواند هم در حوزه منابع آموزشی و هم در حوزه نیروی انسانی آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی را توسعه دهد.

احمدی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جلسه، به حمایت جدی بنیاد در حوزه آموزش زبان فارسی در اسپانیا تاکید داشت و اظهار امیدواری کرد بتواند در جلساتی که در آینده با دانشگاه‌های اسپانیا خواهد داشت، ضمن معرفی بنیاد، آن‌ها را از خدمات و دستاوردهای آموزشی بنیاد در این عرصه مطلع و بهره‌مند سازد.

در ادامه این‌نشست ۸۰ جلد کتاب از منشورات بنیاد سعدی در حوزه آموزش زبان فارسی در سطوح مختلف به ایشان اهدا شد تا در کتابخانه‌های دپارتمان‌های مرتبط برای عموم علاقمندان فراگیری زبان فارسی قرار گیرد.

در این‌نشست همچنین شهروز فلاحت‌پیشه، معاون امور بین‌الملل، زهرا سالمی رئیس اداره اروپا حضور داشتند و ضمن بیان خلاصه‌ای از وضعیت آموزش زبان فارسی در اسپانیا، به چند دانشگاه که در آن‌ها زبان فارسی تحت عنوان زبان اختیاری تدریس می‌شود اشاره کردند. همچنین مقرر شد، اطلاعات استادان مرتبط و نیز شناخت‌نامه زبان فارسی در اختیار ایشان قرار گیرد.

در پایان این‌جلسه، حداد عادل، ضمن آرزوی موفقیت برای رایزن جدید فرهنگی اسپانیا، مجموعه ای از تألیفات خود را به وی اهدا کرد.

چند روز پیش، برنامه دیدار قربانعلی پورمرجان معاون سابق بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات و رایزن فرهنگی جدید ایران در باکو، با غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی برگزار شد و حکم نمایندگی بنیاد سعدی در امر آموزش و گسترش زبان فارسی به پورمرجان اعطا شد.

کد خبر 5062307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha