۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۹:۵۴

توسط نشر چترنگ؛

ترجمه قصه پیشینه‌های بازی تاج و تخت چاپ شد

ترجمه قصه پیشینه‌های بازی تاج و تخت چاپ شد

رمان «آتش و خون» نوشته جورج. آر.آر.مارتین به‌تازگی با ترجمه هادی امینی توسط انتشارات چترنگ منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «آتش و خون» نوشته جورج. آر. آر.مارتین خالق مجموعه «بازی‌های تاج و تخت»، به‌تازگی با ترجمه هادی امینی توسط انتشارات چترنگ منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «ادبیات فانتزی» است که این‌ناشر چاپ می‌کند و نسخه اصلی آن سال ۲۰۱۸ چاپ شده است.

جورج ریموند ریچارد مارتین، نویسنده و تهیه‌کننده آمریکایی است که در ۱۳ سال نخست فعالیت و کار حرفه‌ای‌اش با وجود تحسین منتقدان، بدون هیچ دستاورد مالی خاصی، فقط نوشت. سال ۱۹۸۳ که چهارمین مجموعه‌داستان کوتاهش را منتشر کرد، کسی نبود که بخواهد آن را بخواند. این شکست مهلک به قول خودش باعث شد به سمت فیلمنامه‌نویسی برود و با این‌که تا مدت‌ها فیلمنامه‌نویسی هم روی خوشی به او نشان نداد، اما باعث تثبیت و بهبود سبک نگارشش شد.او در سال ۱۹۹۱ پس از یک‌دهه تلاش برای نوشتن فیلمنامه، به عرصه داستان‌نویسی برگشت اتفاق مهم زندگی‌اش بالاخره رخ داد.

مجموعه «نغمه یخ و آتش» به‌عنوان نخستین کتاب «بازی‌های تاج و تخت» به شبکه اچ‌بی‌او رسید و در زمان پخش، برنده ۵۰ جایزه امی و تبدیل به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های این‌شبکه شد. در نتیجه بیش از ۲۵ میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

«آتش و خون» اولین‌جلد از مجموعه دوجلدی «تاریخ فرمانروایی تارگرین‌ها بر وستروس» است که داستانش مربوط به ۳۰۰ سال پیش از داستان «بازی تاج و تخت» می‌شود که اژدهایان بر منطقه وستروس حکومت می‌کردند. زمان شکل‌گیری داستان «آتش و خون»، مربوط به وقتی است که تنها، خاندان تارگرین توانسته بین خانواده‌های اژدهاسالار از نابودی والریا جان به در ببرد. این‌خاندان موفق می‌شود به منطقه سنگ‌اژدها نقل مکان کند.

اولین‌جلد «تاریخ فرمانروایی تارگرین‌ها بر وستروس» با روایت فرمانروایی ایگون فاتح، خالق تخت آهنین آغاز می‌شود و با قصه کشمکش‌های جانشینان برای تصاحب تخت آهنین ادامه پیدا می‌کند. جنگ‌های داخلی هم از جمله رویدادهایی هستند که در داستان جلد اول مجموعه مذکور روایت می‌شوند.

عناوین اصلی قصه «آتش و خون» به این‌ترتیب‌اند: «فتح اِیگون»، «حکمرانی اژدها / جنگ‌های شاه ایگون نخست»، «سه اژدهادار / حکومت شاه ایگون نخست»، «پسران اژدها»، «شاهزاده به شاه / جانشینی ژیهریس نخست»، «سال سه عروس / سال ۴۹ ب‌ف»، «افراط حاکمان»، «زمان آزمون / بازسازی مملکت»، «تولد، مرگ و خیانت / در دوران ژیهریس نخست»، «ژیهریس و آلیسان / تلخی‌ها و شیرینی‌ها»، «فرمانروایی طولانی / ژیهریس و آلیسان: سیاست، دودمان و درد»، «ولیعهدان اژدها / موضوع جانشینی»، «مرگ اژدهایان / سیاه و سبزها»، «مرگ اژدهایان / پسر در ازای پسر»، «مرگ اژدهایان / اژدهای سرخ و اژدهای طلایی»، «مرگ اژدهایان / رینیرای پیروز»، «مرگ اژدهایان / سرنگونی رینیرا»، «مرگ اژدهایان / سلطنت کوتاه و غمبار ایگون دوم»، «پس از فاجعه / ساعت گرگ‌ها»، «تحت نیابت / دست مخفی»، «تحت نیابت / جنگ و صلح و نمایش گله»، «تحت نیابت / سفر دریایی آلین چوبین‌مشت»، «بهار لیس و پایان نیابت»، «جانشینی سلسله تارگرین‌ها».

پس از این‌فصول هم دو بخش «درباره نویسنده» و «درباره تصویرگر» درج شده است.

در بخشی از این‌کتاب می‌خوانیم:

بر فراز سرشان پرچم ملکه رینیرا به اهتزاز درآمده بود. وقتی دشمن ظاهر شد، سلحشوری پرسید: «آن‌ها که هستند؟» چون هیچ پرچمی غیر از پرچم ملکه نداشتند.

سر کریستول کول پاسخ داد: «مرگ ما.» چون این دشمنان تازه‌نفس بودند و خوراک بهتر، اسبان بهتر و تسلیحات بهتری داشتند و بر زمین مرتفع‌تر مستقر بودند، درحالی‌که افراد او لنگان، بیمار و بی‌روحیه بودند.

دست شاه ایگون پرچم صلحی خواست و برای مذاکره با آنان پیش رفت. سه تن برای ملاقات با او از صخره پایین آمدند. سرکرده آنان سر گاریبالد گری با جوشن آسیب‌دیده و زره بود. پیت از لانگ‌لیف هم همراهش بود و همین‌طور شیرکش که جیسون لنیستر و رودی ویرانگر را کشته بود و زخم‌های خوراک ماهی را با خود داشت. سر کریستون از آن سه تن پرسید: «اگر پرچمم را پایین بیاورم، قول می‌دهید جان ما را نگیرید؟»

سر گاریبالد پاسخ داد: «من به مردگان قول داده‌ام. به آن‌ها گفته‌ام از استخوان‌های خائنان معبدی برایشان خواهم ساخت. هنوز به قدر کافی استخوان ندارم، پس…»

این‌کتاب با ۷۹۳ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۴۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5066112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha