۲۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۰۳

یکی از اعضای شورای شهر ارومیه:

استخدام های فله ای در شهرداری ارومیه/لزوم مبارزه با فساد اداری

استخدام های فله ای در شهرداری ارومیه/لزوم مبارزه با فساد اداری

ارومیه – یکی از اعضای شورای شهر ارومیه با اشاره به دستگیری‌های شهرداری ارومیه گفت: متاسفانه از گذشته تاکنون، برخی ادارات از لحاظ فساد در بین مردم مطرح بوده که یکی از آنها شهرداری‌ ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد خلیل پور با بیان اینکه بارها و بارها این تخلفات را گوشزد کرده ایم، افزود: متأسفانه تخلفات وجود داشته و معتقدیم که فساد باید از شهرداری‌ها از بین برود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر شهرداری با پول مردم اداره شده و اگر اعتماد مردم به آن از بین برود، به شهرداری پولی پرداخت نخواهند کرد و در نتیجه کل سیستم ورشکست شده و پرداخت حقوق کارمندان به تأخیر می‌افتد.

حجت الاسلام خلیل پور خاطرنشان کرد: متأسفانه استخدام‌های فله‌ای که در مجموعه شهرداری انجام شده و تحقیقات و گزینشی در رابطه با آنها انجام نشده است، در نهایت این مباحث را به وجود می‌آورده است.

وی با ابراز خرسندی از تلاش‌های نیروهای امنیتی برای مقابله با فساد گفت: باید از آنها تقدیر کرده که در این راه گام برداشته و تلاش کرده‌اند و امید است که این مسئله ادامه یابد و سیستم‌ها از گزند افراد متخلف پاک سازی شوند.

حسین بخشایشی از دیگر اعضای شورای شهر ارومیه نیز در این زمینه تاکید کرد: یکی از دلایل این تخلفات در شهر ارومیه این است که برخی محدودیت‌های ساخت و ساز در گذشته وجود نداشته اما هم اکنون وجود دارد و حتی در طرح تفصیلی نیز برخی ضوابط وجود داشت که متأسفانه هم اکنون وجود ندارد و این در حالی است که در گذشته استقبال از آپارتمان‌سازی نیز همانند زمانی کنونی وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در شهر ارومیه آپارتمان‌سازی مشکلات فراوانی ایجاد کرده است افزود: از سوی دیگر متأسفانه محدودیت و قوانین دست و پاگیری که از طرح تفصیلی و جامع نشأت می‌گرفت، مشکلاتی برای انبوه‌سازان شهر ارومیه ایجاد کرده است.

بخشایشی بیان کرد: بنابراین محدودیت‌های ساخت و ساز باعث ایجاد تخلفات به شکل‌های مختلف شده است، همانطور که قیمت مصالح ساختمانی بسیار بالا بوده و ارزش ملک و ساختمان افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: باید موضوع تخلفات ساخت و ساز به صورت ریشه‌ای حل شود و شورای شهر نیز پیگیر این موضوع هستند که در طرح تفصیلی و طرح جامع جدید این نقایص رفع شود.

کد خبر 5069962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      0 0
      خدا روشکر باید برخورد جدی بشه