نماینده پارلمان عراق:

شرایط برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ژوئن ۲۰۲۱ فراهم شود

شرایط برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ژوئن ۲۰۲۱ فراهم شود

نماینده فراکسیون صادقون در پارلمان عراق بر ضرورت مهیا شدن شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در سال آینده میلادی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، فاضل الفتلاوی نماینده فراکسیون صادقون در پارلمان عراق بر ضرورت مهیا شدن شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در سال آینده میلادی تاکید کرد.

وی افزود: کمیساریای عالی انتخابات عراق تاکنون سه میلیون دلار از مبلغی که برای تکمیل روند اقدامات مربوط به برگزاری انتخابات زودهنگام نیاز دارد را دریافت نکرده است و از این رو دولت باید فضا و شرایط مناسب را برای برگزاری انتخابات زودهنگام در موعد مقرر آن فراهم آورد.

گفتنی است که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، ششم ژوئن سال ۲۰۲۱ را موعد برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی اعلام کرده است.

مصطفی الکاظمی ۲۵ آبانماه گذشته در دیدار با اعضای کمیساریای عالی انتخابات عراق بر پایبندی دولت عراق به موعد برگزاری انتخابات در ششم ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی تاکید کرده و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی را ماموریت دولت و خواست ملت عراق دانسته بود.

وی خطاب به اعضای کمیساریای عالی مستقل انتخابات این کشور گفته بود: نیازهای خود را اعلام کنید تا در هیئت وزیران در سریعترین زمان ممکن برای اجرای این ماموریت تاریخی دولت متبوع مان تصویب شود.

الکاظمی همچنین بر صدور دستورات لازم به همه وزارتخانه ها و نهادهای عراق برای رفع موانع و بروکراسی پیش روی کمیساریای عالی انتخابات تاکید کرد و بیان کرده بود: ثبت نام رای دهندگان چالش بزرگی است و برای تامین شرایط لازم به منظور موفقیت انتخابات تلاش شبانه روزی را طلب می کند.

کد خبر 5084492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha