در بحبوحه اعتراضات رخ می دهد؛

ورود هیاتی از اقلیم کردستان عراق به بغداد

ورود هیاتی از اقلیم کردستان عراق به بغداد

منابع عراقی از ورود هیاتی از اقلیم کردستان عراق در بحبوحه اعتراضات گسترده در برخی مناطق اقلیم به بغداد خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، یک منبع آگاه عراقی از ورود هیاتی از اقلیم کردستان عراق به بغداد برای حل مشکلات میان اربیل و بغداد خبر داد.

این منبع بیان کرد: هیاتی از پارلمان اقلیم وارد بغداد شده است. ریاست این هیات را ریواز فائق برعهده دارد و هدف از این سفر حل مشکلات موجود میان بغداد و اربیل و تحکیم روابط میان طرفین است.

این سفر در حالی انجام می شود که اقلیم کردستان عراق به شدت از بحران مالی رنج می برد.

مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امروز چهارشنبه به اعتراضاتی که در برخی مناطق اقلیم وجود دارد واکنش نشان داد.

وی افزود: وظیفه دولت برقراری امنیت و ثبات در هم شهرهای اقلیم است و ما حامی تظاهرات مسالمت آمیز هستیم و از شهروندان می‌خواهیم که دیدگاه خود را بدون خشونت مطرح کنند زیرا خشونت منجر به پرداخت حقوق نخواهد شد و مشکلات ما فقط این نیست.

بارزانی با اشاره به مرحله‌ای سختی که اقلیم با آن روبرو است بر ضرورت همدلی تاکید کرد و از همه طرف‌ها خواست که خطرناک بودن اوضاع را درک کنند و از حمله به مراکز دولتی و خدمات رسانی خودداری کنند.

این در حالی است که منابع کُردی اعلام کردند که اعتراضات و ناآرامی‌ها در منطقه پنجوین استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق ادامه داشته و معترضین بامداد امروز دفاتر احزاب سیاسی و محل اسکان فرماندار و مسئول گذرگاه مرزی باشماق را آتش زدند.

شبکه تلویزیونی روداو گزارش داد که اعتراضات و تظاهرات در منطقه پنجوین استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق ادامه دارد و ساعت ۱ بامداد به وقت محلی معترضان به دفاتر احزاب اصلی حمله برده و آنها را آتش زده‌اند.

همچنین معترضان، محل اسکان «زانا رحمان» فرماندار پنجوین و «مریوان عمر» مسئول گذرگاه مرزی باشماق و همچنین محل اسکان «هیمن ابراهیم» بخشدار منطقه «نالپاریز» را نیز آتش زده‌اند.

کد خبر 5092022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • US ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      1 0
      الان ر ییس ارتش سوریه کوبانی کورده رییس جمهوره عراق عراق کورده بیشتره رییس روسای نظامی تو ایران کوردن