۷ تیر ۱۳۸۶، ۱۳:۲۷

/آخرین تحولات مناطق فلسطینی/

حماس حملات صهیونیست ها را ثمره اجلاس شرم الشیخ دانست/ زخمی شدن 6 نظامی اسرائیلی در کرانه باختری

حماس حملات صهیونیست ها را ثمره اجلاس شرم الشیخ دانست/ زخمی شدن 6 نظامی اسرائیلی در کرانه باختری

در پی حملات اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی به غزه دست کم 51 فلسطینی شهید و زخمی شده اند؛ جنبش حماس این حملات را ثمره اجلاس شرم الشیخ عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، درحملات هوایی و زمینی اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه تا کنون 51 فلسطینی شهید و زخمی شدند.

برپایه این گزارش، عملیات نظامی رژیم صهیونیستی ادامه دارد و ارتش این رژیم ادعا می کند که درحال پاکسازی مناطق مرزی نوار غزه در فلسطین اشغالی است درحالی که نظامیان صهیونیست نه فقط به سوی مبارزان فلسطینی، بلکه به شهروندان غیر نظامی فلسطینی که خانه هایشان در نزدیکی مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی قرار دارد، تیراندازی می کنند.

در پی عملیات نظامی نیروهای رژیم صهیونیستی،" نبیل ابوردینه" سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن یورش نیروهای اسرائیلی به نوارغزه، اظهار داشت :" ایهود اولمرت" نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تعهدات خویش در اجلاس اخیر شرم الشیخ ( که چند روز پیش با حضور سران مصر، اردن، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با هدف حمایت از ابومازن برگزار شد) عقب نشینی کرده است.

این در حالی است که "فوزی برهوم "سخنگوی حماس در یک گفتگوی مطبوعاتی در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به غزه تصریح کرد: سیاست ابومازن کاملاَ آشکار است. 

این سخنگو افزود: ابومازن با مقاومت در برابر اسرائیل مخالف است ؛ وی در برابر اجرای خواسته های آمریکا و اسرائیل، کمکهای مالی دریافت می کند.

 برهوم با بیان این مطلب افزود: صدور دستورالعمل ممانعت از حمل سلاحهای غیرقانونی از سوی ابومازن پس از برگزاری اجلاس شرم الشیخ،  بیانگر پیروی وی از خواسته های آمریکا و اسرائیل است.

لازم به ذکر است در حملات شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به نابلس واقع در کرانه باختری نیز، 6 نظامی این رژیم  مجروح شدند.

به گفته منابع امنیتی فلسطین، نظامیان اسرائیلی شب گذشته با 8 دستگاه خودروی نظامی به بهانه بازداشت افراد تحت تعقیب خود و توقیف سلاحهای آنان وارد نابلس شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی پس از ورود به نابلس شماری از ساختمانهای این منطقه را محاصره و 2 مبارز تحت تعقیب اسرائیل را بازداشت کردند،اما براثر پرتاب بسته های انفجاری گردانهای شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح، 6 تن از آنان مجروح شدند.

خبر دیگر اینکه، حسنی مبارک رئیس جمهور مصر اعلام کرد: در پی درگیریهای داخلی میان جنبشهای فتح و حماس در نوار غزه و حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به این منطقه، حدود 4 هزار فلسطینی به کشور مصر فرار کرده اند.

به گفته وی این فلسطینیان تا زمان آرام شدن اوضاع در غزه ، در اردوگاههایی در مصر نگهداری می شوند.

 

کد خبر 509286

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha