۸ تیر ۱۳۸۶، ۱۶:۵۹

نخست وزیر دولت فوق العاده تشکیلات خودگردان:

اسرائیل برای سرنگونی دولت فوق العاده تلاش می کند

اسرائیل برای سرنگونی دولت فوق العاده تلاش می کند

نخست وزیر دولت فوق العاده تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستی را به تلاش برای سرنگونی این دولت متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، سلام فیاض ، رژیم صهیونیستی را به تلاش برای سرنگونی این دولت با وجود تعهداتی که ایهود اولمرت نخست وزیر این رژیم در نشست شرم الشیخ در دوشنبه گذشته(4 تیر) داده بود، متهم کرد.

سلام فیاض گفت : حملات نظامیان اشغالگر به مناطق متعددی در کرانه باختری و اقدام آنها در بازداشت فلسطینی ها با هدف به شکست کشاندن تلاشهای دولت جدید برای برقراری امنیت صورت می گیرد.

فیاض، تجاوزات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری به ویژه به شهر نابلس را محکوم کرد.

وی گفت : هدف تجاوزات اسرائیل، به شکست کشاندن تلاش های دولت فوق العاده برای پایان دادن به وضعیت ازهم گسیختگی  امنیتی است.

نظامیان رژیم اشغالگر قدس در ادامه یورش به شهرهای نابلس و الخلیل در کرانه باختری، 130 فلسطینی را بازداشت کردند. 

از اولین ساعات یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به نابلس در بامداد روز گذشته تا کنون، 30 فلسطینی که بیشتر آنها از اعضای فتح هستند، بازداشت شده اند.

اشغالگران چهارشنبه شب با حمایت دهها خودروی نظامی به نابلس حمله کردند که سبب بروز درگیری هایی با مبارزان فلسطینی شد؛ در این درگیری ها هشت نظامی صهیونیست و هفت فلسطینی زخمی شدند.

نظامیان رژیم اشغالگر قدس همچنین در عملیات دیگری در جنوب شهر الخلیل واقع در کرانه باختری، 100 جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

از سوی دیگر یک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در نابلس واقع در کرانه باختری به شهادت رسید؛ نظامیان رژیم اشغالگر قدس همچنان به عملیات بازداشت و جستجوی خود در این شهر پس از برقراری مقررات منع آمد و شد ادامه می دهند.

نوارغزه اخیرا شاهد درگیری شدید میان جنبش های فتح و حماس بود که در جریان آن 113 نفر کشته و دهها نفر زخمی  شدند.

روز پنجشنبه 24 خرداد درادامه درگیری ها بین طرفداران دو جنبش حماس و فتح ، نیروهای حماس توانستند کنترل نوارغزه را به طور کامل به دست بگیرند پس از این حادثه، ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیزبا برکناری اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت وحدت ملی فلسطین از مقام خود، سلام فیاض وزیر دارایی دولت برکنار شده هنیه را مامور تشکیل دولت فوق العاده کرد.

کد خبر 509730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha